Scroll to top
ca es

10 AVANTATGES D’EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING

 

 

L’objectiu subjacent de tota empresa és obtenir beneficis i maximitzar les vendes. Però no totes les empreses compten amb els coneixements indispensables de Màrqueting, comunicació, SEO o disseny per a aconseguir aquest propòsit. Per això cada vegada més negocis opten per aprofitar els avantatges d’externalitzar el Màrqueting.

 

El motiu principal? Acostuma a ser més econòmic i eficaç, ja que un equip o agència de Màrqueting extern sap com ajudar les empreses a implementar noves estratègies i accions o millorar les existents.

 

 

Què és el Màrqueting extern?

 

El màrqueting extern consisteix a delegar les tasques de Màrqueting intern a agències o professionals externs, amb la finalitat principal de dissenyar estratègies, aconseguir KPIs i augmentar els beneficis.

 

Així doncs, a l’externalitzar el màrqueting podràs assolir o fins i tot superar els objectius de la teva empresa amb les accions correctes plantejades per un grup de professionals.

 

 

Avantatges d’externalitzar el teu departament de Màrqueting:

 

 

1. Noves perspectives i habilitats

 

Externalitzant el departament de màrqueting de la teva empresa és una bona manera d’obtenir una nova perspectiva del negoci, amb noves propostes que permetran innovar la teva estratègia des d’un altre punt de vista.

 

A més, davant qualsevol imprevist, amb resultats no esperats, les agències són més ràpides a l’hora de buscar solucions o alternatives a causa de la seva experiència i coneixements.

 

 

2. Major rapidesa

 

Les agències de màrqueting detecten i interpreten les situacions del mercat com les tendències, les noves tecnologies o canvis en la indústria de manera ràpida i eficaç. Així doncs, poden aportar solucions i aplicar un pla d’acció per a adaptar-se amb antelació davant els possibles problemes o canvis en el mercat.

 

 

3. Major eficiència

 

Li falten hores al teu dia per a poder fer tota aquesta llista de tasques que sembla no acabar mai? Externalitzar el màrqueting de la teva empresa pot ajudar-te a augmentar l’eficiència, ja que podràs centrar-te en les activitats principals del teu negoci i als teus clients sense preocupar-te del màrqueting.

 

 

4. Estar al dia amb les tendències

 

El màrqueting està en constant canvi. En els últims anys, hi ha hagut un auge de noves tendències, eines i tècniques, la qual cosa ha ocasionat noves oportunitats, però també ha suposat un major esforç econòmic i de temps per a les empreses. Externalitzant el màrqueting a una agència experta, t’assegures que la teva estratègia i accions estaran sempre al dia amb les últimes tendències.

 

 

5. Comunicació i suport continuat amb l’agència

 

Les agències de màrqueting et proporcionaran múltiples canals de comunicació com trucades telefòniques, videotrucades, correu electrònic, entre altres per a garantir un contacte ràpid i eficient.

Pel que estaràs al corrent de tot el procés i podràs expressar a l’instant les teves necessitats, dubtes, idees, etc.

 

 

6. Accés a les eines i tecnologies adequades

 

Les agències fan una gran inversió en eines i tecnologies especialitzades (com Google Analytics, Illustrator i Photoshop, Basecamp, etc.) les quals requereixen personal qualificat per a utilitzar-les. Pel que la teva empresa estalviarà en costos i podrà tenir accés a aquestes eines mitjançant l’agència per a les teves estratègies i campanyes.

 

 

7. Passar de la tàctica a l’estratègia

 

És de vital importància tenir una estratègia determinada enfocada en el “per què” d’aquesta. Externalitzant el màrqueting de la teva empresa, una agència pot ajudar-te de dues maneres:

 

  1. Creant i implementant l’estratègia completa de Màrqueting.
  2. Centrant-se en activitats específiques, perquè el seu equip pugui dur a terme la resta de l’estratègia de Màrqueting.

 

 

8. Controlar els costos i el personal

 

Un altre avantatge d’externalitzar el màrqueting de la teva empresa t’ajudarà tant a reduir costos de la teva empresa com a optimitzar l’estructura del teu departament de màrqueting, estalviant també en costos de personal. D’aquesta manera únicament pagues pels serveis que realment necessites, i quan són necessaris.

 

 

9. Aconsegueix millors resultats

 

Les agències tenim l’experiència i les habilitats imprescindibles per a obtenir sempre els millors resultats possibles, ja que comptem amb les millors tecnologies, coneixements i perspectives de mercat.

 

 

10. Contacte amb empreses de diferents sectors

 

Les agències de màrqueting extern treballen amb clients de diferents sectors, la qual cosa permet una pol·linització o fertilització creuada d’idees i punts de vista diferents de cadascun d’ells.

 

A vegades és necessària una “perspectiva externa” per a trobar la solució més adequada.

 

 

 

Per què les startups o les petites empreses locals haurien d’externalitzar el Màrqueting?

 

Hi ha 3 raons principals per les quals haurien de considerar l’externalització del màrqueting:

  1. Estalvi de costos.
  2. Més temps per a centrar-se en les activitats principals de l’empresa.
  3. Accés a coneixements i eines especialitzades.

 

 

 

Alguns dels serveis per als quals podries contractar a Encerta Estratègia com a equip extern són:

 

Web, xarxes socials, màrqueting directe, packaging, disseny gràfic, estratègia de marca, esdeveniments, aniversaris d’empresa, campanyes digitals, naming, logotip…

 

 

 

A continuació, us deixem alguns dels nostres casos d’èxit:

 

 

 

 

 

Fes el pas i externalitza el teu màrqueting!

Posts relacionats