Scroll to top
ca es

L’aniversari de l’empresa és l’oportunitat per a renovar la Identitat.

L’aniversari de l’empresa és el millor moment per a renovar la Identitat de la marca.

 

Empreses familiars, grans companyies internacionals, pimes nacionals o empreses joves amb menys de cinc anys poden celebrar el seu aniversari. En realitat, avui dia, mantenir una empresa i seguir amb l’energia, il·lusió i reconeixement, és tot un repte i al seu torn un èxit. És per això que l’aniversari de l’empresa és una gran oportunitat per a mostrar aquesta fita amb una imatge de marca potent.

 

No existeix una fórmula màgica per a determinar quan celebrar l’aniversari d’empresa.

 

A tota empresa li agradaria tenir un full de ruta clar i complir-la sense alteracions rellevants durant cent anys. Avui dia sabem que això no és possible. I a l’hora de triar un any clau per a celebrar l’aniversari no existeixen coordenades establertes per a determinar si el millor any són els 25, els 35, 40 o els 65. No obstant això, una empresa hauria de celebrar l’aniversari quan se sent que una cosa nova s’està elaborant, que un canvi de cicle s’aproxima o un cant d’alegria pels resultats obtinguts.

 

Aniversari d’empresa i presentació de Nova Identitat Visual.

 

Moltes empreses aprofiten l’aniversari per a presentar una nova aparença i identitat de marca amb un logotip renovat i transmetre a les diferents audiències la voluntat d’un canvi i renovació en l’empresa. Logotips que reforcen la imatge de la marca expressant fortaleses com a durabilitat en el mercat, confiança, estabilitat, caràcter, persistència, prestigi i saber fer.

 

Empreses amb anys de tradició i lideratge es veuen amb la necessitat de treballar en un nou logotip actualitzat. Pot ser que, no sigui necessari una renovació radical amb la qual ningú se senti còmode, però sí una declaració d’intencions.

 

Una vocació de renovació visual en la qual es mantenen els valors, la visió, la integritat i la vocació del servei, però amb la clara adaptació per a continuar connectant amb una nova societat, un client més jove, amb més coneixements i habilitats per a buscar, conèixer i contractar informació.

 

Masoliver, un exemple de renovació d’Identitat visual coincidint amb el seu 40 aniversari d’empresa.

 

Un clar exemple és Masoliver, líder en la distribució d’alimentació, begudes i congelats que va néixer fa més de quaranta anys i des de llavors no ha deixat de créixer, mirar cap al futur amb els peus en el present i observant al detall les tendències del mercat i necessitats del consumidor.

Aniversario de la empresaValors com a proximitat, humilitat, dedicació, serietat i alta implicació de tota l’organització que forma part de la família Masoliver. No obstant això, aquesta solidesa en el mercat va determinar la necessitat de renovar la identitat visual amb motiu de la celebració d’aquests 40 anys, comptant amb la col·laboració estratègica i creativa d’ Encerta Estrategia.

 

Amb el nou logotip, l’adaptació d’aquest al 40 aniversari i tota l’atmosfera gràfica es va voler comunicar que Masoliver seguiria viva quaranta anys més.

 

aniversario de la empresa

 

Però què tenen les marques que se sostenen al llarg dels anys?

 

Compartim alguns dels trets clau que les distingeixen d’unes altres que no perduren en el temps, exposades en Forbes:

 

    • La seva promesa de marca és clara, sincera i perdurable en el temps.
    • Existeix una connexió emocional amb els clients.
    • Els clients accepten i entenen que els canvis que s’originen en aquestes marques són evolucions inevitables i necessàries per a mantenir-se en el mercat.
    • Consistència de marca cap a la diferenciació i la qualitat per sobre de la resta de competidors.
    • Els pilars sobre els quals se sosté la marca perduren en el temps. Són marques que es mantenen fidels a la seva història, el seu passat i orígens i busquen constantment ofereix una experiència memorable a les seves audiències.

 

Les marques, els seus propietaris i l’equip que viu dia a dia el seu creixement, necessiten continuar defensant la seva herència amb nova aparença i identitat i només així, representar una transformació que possiblement ja fa mesos que la viu l’equip i el dia a dia en la companyia, però ha de sortir al carrer i mostrar-se en públic davant dels seus clients, proveïdors i col·laboradors en general. Per tant, és mostrar al públic la nova Identitat Visual i amb ella incrementar el sentiment de pertinença de les diferents audiències.

 

Els aniversaris són la imatge, l’èxit de l’organització i el lideratge en el mercat. Poden ser una oportunitat única en la vida per a honrar el passat i orígens de l’empresa i simultàniament, el llançament del futur.

 

Si en algun moment us heu fet la pregunta Per què hem de celebrar l’aniversari de la companyia? És millor que continueu llegint el nostre següent post.

 

Posts relacionats