Scroll to top
ca es

Branding en l’empresa familiar catalana

És important conèixer les diferències entre marca i branding abans de parlar de la importància del branding en l’empresa familiar catalana.

 

Marca vs Branding: Quina és la diferència?

 

En primer lloc parlem sobre Branding i tenim en compte que és el que comuniquem a les nostres diferents audiències, el to de veu, missatge i la identitat visual. Tots ells vénen derivats de la nostra marca. De manera que, podem dir que Marca és: qui ets i com fas el que fas.

La teva marca és la idea que hi ha darrere de tot el que fa, de la raó per la qual es va crear el negoci i el que ens mou per dins. És el que vol aconseguir com a empresa, el somni de tot fundador, emprenedor o empresari.

Com hem esmentat, una part important del branding és la identitat visual. Tota l’atmosfera entorn de la Identitat visual, els seus elements… faran que la teva marca sigui 100% recognoscible, fins i tot sense que el seu logotip aparegui.

 

Quantes vegades mitjançant un eslògan, hem identificat la marca?

 

La marca es nodreix de la visió que té la companyia. Una visió que no va relacionada amb xifres de vendes, objectius ni beneficis. Per tant, la visió que reflecteix la marca és la raó de ser de la companyia. El motiu pel qual ha estat fundada i sempre amb la mirada posada feia on es vol arribar.

 

L’essència del Branding en l’empresa familiar catalana

Intentem resumir-ho en 7 punts clau i directes per a poder treballar en cadascun d’ells adequadament:

 

  1. Identificació dels Pilars de la marca. És fonamental definir la percepció mental que volem transmetre, el coneixement de la marca, la personalitat, el posicionament, l’essència i la comunicació d’aquesta.
  2. La marca en l’empresa familiar catalana es converteix en única si conta la seva història. Desenvolupar una storytelling que enganxi al consumidor a partir d’elements personals, emocionals, a membres de la família i a l’origen de l’empresa.
  3. Missatge de marca destacable, memorable i diferent a qualsevol altra companyia, competidora o no.
  4. La personalitat ha d’estar ben definida perquè serà un punt clau per a definir li missatge, el to i tota l’atmosfera que envolta al branding. Heu definit un arquetip per a la vostra marca?
  5. To de veu. És fonamental per a consensuar com es quanta la història, les fites fonamentals que l’acompanyen, els orígens, els canvis de generació i cap a on es vol anar. Un to que marcarà la creació del missatge, la història…
  6. L’atmosfera de la marca. La identitat visual és una construcció de diversos elements gràfics i visuals responsables de crear una atmosfera sobre qui és l’empresa.
  7. L’empleat implicat. El Branding coixeja si els empleats no se senten part de l’empresa, si no coneixen la història, el recorregut. Ja hem parlat en moltes ocasions de l’important que és implicar els empleats en l’empresa familiar catalana i si es desitja un branding potent i recognoscible, aquesta pota mai pot fallar.

 

Des de Encerta Estratègia estem “obsessionats” a crear una coherent atmosfera de la marca en la qual tots els punts de contacte amb el client, empleats i proveïdors siguin coherents. Parlem d’una atmosfera que conjumini des del logotip, el tagline, embalatge, web, aplicacions corporatives, paleta de pantones, tipografia…

 

Cada història, cada fundador i cada família és diferent

Les marques ajuden a desenvolupar i mantenir un avantatge competitiu, així com ha crear un arc de diferenciació amb altres marques del mercat. L’avantatge que en aquest aspecte tenen les empresa familiars és que cada història, cada fundador i cada família és diferent amb el que cada marca d’empresa familiar catalana és diferent i amb això, s’hauria d’aconseguir aquest avantatge competitiu entre marques.

 

Branding en la empresa famiiar

En el nostre anterior post, vam donar molta importància a la importància del Branding en l’empresa familiar catalana durant i després de la pandèmia provocada per la Covid-19. Les famílies empresàries han de reconèixer que aquestes relacions són una part fonamental i de gran valor de la seva marca.

Quan els clients memoritzen o recuperen en la seva ment una empresa familiar catalana, la seva branding, els seus productes, o serveis, inclouen a la família, al fundador/a, als empleats, els seus orígens i les històries contades.

Una marca que s’ha construït al llarg de moltes generacions pot millorar, posar-se en dubte o destruir-se, mitjançant les accions que es prenguin en aquest moment. El client i consumidor espera el millor de la família i si aquesta no està a l’altura, no donarà una segona oportunitat.

Ens va agradar està frase de la qual ens permetrem el luxe d’apropiar-nos per a aquest article:

 

l teu branding no és el teu màrqueting.

Quan la teva marca i el teu branding es combinen amb estratègia, propòsit i creativitat, aquest és el teu màrqueting.

Posts relacionats