Llums, llaços, aparadors preciosos i descomptes atractius fan que els clients, any rere any, siguin els causants de l’impulsi de les vendes.
La majoria de les empreses familiars catalanes i segurament, les no familiars també, no presten l’atenció necessària a la campanya estacional de nadal i tots els recursos de màrqueting que es poden utilitzar. Sabem que és una època de millors vendes, d’alegria al carrer i complicitat en les taules i això es nota en els llançaments, la distribució i tota l’activitat comercial de les marques però… hi ha més recursos que ens poden ajudar a incrementar vendes, reconeixement de marca i a guanyar seguidors o ambaixadors d’aquesta.
El calendari ha canviat, i molt! fa uns anys, pensàvem en les 4 estacions, els mesos de fred i calor, els dies de vacances i celebracions destacades com a Nadal, Setmana Santa, Rebaixes… A poc a poc, es van anar introduint festivitats que modificaven el calendari de les marques com a Sant Valentín, els Panellets o l’època de comunions. En els últims anys ens hem apropiat de festes pròpiament americanes com Black Friday o Acció de Gràcies, la qual cosa ha portat a celebrar més de 100 dies internacionals com el Dia Mundial del Festuc, Del Cafè, la Cervesa o dels Germans. Això les marques ho saben i haurien d’incloure-ho en el seu pla de comunicació, tant en botiga física com e-commerce i xarxes socials, i no sols parlem de fer esment sinó de pensar en el que està esperant el nostre consumidor o que podem fer per a mobilitzar-lo cap a la nostra marca.
En campanya, fem micro-campanyes en dates especials. Aprofitar les èpoques estacionals destacades com a Nadal, ens ajuda a impulsar accions especials com a Dia de la Carta a Papa *Noel, Dia de l’Encesa de llums de l’arbre, Dia del regal a qui més vols,… El més important serà planificar-lo quan redactem el Pla de Màrqueting i Comercial per a poder crear el concepte, la *storytelling, l’organització de la pròpia acció i la comunicació d’aquesta. Tot això, amb la clar objectiu: Impulsar les vendes dins d’un període en el qual el client ja està sensibilitzat.
Però.. què passaria si creem el nostre propi calendari? parlem amb els nostres empleats, amb la propietat i els directius per a saber el que els motiva, la qual cosa els mou per dins perquè no estan sols, hi ha moltes persones que sents i viuen el mateix i això, és motiu de celebració. Recuperem el ja citat, Dia del Festuc o el Dia dels germans o de la Taula Rodona per a convertir-lo en una cosa pròpia de la nostra marca, del nostre equip per a transmetre’l la mercat, als nostres clients i als potencials per a moure’ls cap als nostres productes, que ens coneguin més del que ja ho feien. Sabeu l’important que és connectar amb el nostre client? i si no contem històries… és impossible que això succeeixi.
El Nadal ja és aquí. Què farà la teva marca?