Marca sòlida si!
Àgil? També!
Àgil? També!
Una identitat de marca ha de ser rellevant i destacada, amb valors sòlids capaços de perdurar en el temps i adaptar-se als canvis generacionals i d’hàbits de consum i de comunicació. Perquè una marca perduri en el temps, ha de tenir un llenguatge adaptatiu i rellevant amb codis que siguin compartits pel receptor dels missatges emesos.
Les marques guanyen (amb estratègia) amb les plataformes digitals.
Són aquestes plataformes digitals les que permeten a les marques estar al dia i compartir informació amb els seus consumidors. Si l’estratègia de marca és àgil, la comunicació entre totes dues parts flueix a temps real.
Tradicionalment:
- L’ equip planificava els missatges.
- La informació era creada amb mesos d’antelació.
- La marca no interactuava amb el seu client.
- El client no tènia accés a la marca.
- El cost d’interacció amb el client era molt costós per a la marca.
- Les marques eren tot menys àgils.
Ara:
- La tecnologia fa que les marques siguin àgils.
- Els consumidors estan connectats constantment.
- Els consumidors esperen que la marca comuniqui, es connecti amb ells.
- Les marques interactuan.
- Les xarxes socials faciliten el llenguatge.
- Existeix la comunicació a temps real.
- El gran tresor: les dades dels clients.
La clau perquè una marca sigui i es mantingui àgil és comprendre el que els clients pensen, senten sobre la mateixa i actuar en conseqüència.
Però.. Com actuem? És important tenir en compte que la comunicació de la marca no sols cau sobre el departament de màrqueting o comunicació sinó que l’ideal és treballar en equip, amb tots els empleats per a augmentar el seu compromís i aconseguir una major fidelització interna com de discurs cap a l’exterior, cap a clients i col·laboradors de la marca.
Una identitat de marca sòlida i destacada és el millor punt de partida per a una marca, però per a mantenir-se rellevant durant molt de temps en el futur es requereix una estratègia de comunicació rellevant tant interna com externa.