Scroll to top
ca es

7 consells per comunicar una empresa familiar

Consells per comunicar una empresa familiar 

Des d’Encerta, volem presentar 7 eines que ajudaran a comunicar millor la vostra empresa.

 

La gestió en l’empresa familiar no és una tasca fàcil

És cert, l’empresa familiar és un cúmul d’èxits, grans dosis d’esforç i lluites contra adversitats. És un treball dur però a la vegada molt gratificant. La fundació, la consolidació, els canvis generacionals, la innovació constant, la mirada sempre posada en el futur nodreixen aquest apassionant trajecte. No obstant això, el major obstacle al què s’enfronten la majoria de les petites i mitjanes empreses és l’increment de les vendes. És per aquesta raó que des d’Encerta volem plasmar alguns consells per comunicar una empresa familiar.

 

 

El Màrqueting és la clau per atreure nous clients i aconseguir més vendes però canviant l’estratègia. pensar com sempre ja no funciona.

 

 

Consells per comunicar una empresa familiar

 

Eines per comunicar millor:

 

CONSELL 1: CONÈIXER ALS TEUS CLIENTS

 

Els empresaris i responsables de màrqueting tendeixen a afirmar que coneixen perfectament als seus clients. Les empreses amb llarga trajectòria, presents en el mercat durant generacions pensen que els seus clients no han canviat.

Davant aquesta afirmació, des d’Encerta, sempre plantegem les mateixes preguntes:

  • La manera de comprar és la mateixa que fa 5 o 10 anys?
  • Coneixes els hàbits de compra dels teus clients?
  • Pots descriure tot el procés de compra del teu públic potencial?
  • Saps quines són les eines de màrqueting més efectives pel teu client?

Les noves generacions consumeixen més i diferent. Els temps estan canviant i també els hàbits de compra de les noves generacions. El 2020, Millennials i Genz s’encarregaran del 40% del consum global, tal com afirma l’informe The State of Fashion de Mckinsey & Co. No hi ha millor moment que ara per començar a conèixer als seus clients. Penseu demanar als clients que completin enquestes.

 

 

CONSELL 2: UNA WEB SANA

 

Després de diversos anys, els professionals del màrqueting podem afirmar que és important que una web sigui estèticament atractiva però ara mateix, no és el més important.

¿Què és important a la seva web?
  1. Funcionalitat. Els usuaris volen accedir a la informació en menys de tres clics.
  2. Modernitat. El client té molta informació, cada dia sap més i detecta el que és actual i el que s’ha quedat aturat en el temps, sense evolució.
  3. To. Un web ha de dissenyar i mostrar els continguts que són interessants per al client actual i compradors potencials. Mai ha d’estar feta als desitjos del fundador o responsables de la companyia.
  4. Ordinador o mòbil. Des de les empreses no sabem des d’on el nostre client consultarà la web. Per aquesta raó, ha d’estar dissenyada de manera adaptable o el que coneixem com Responsive.
  5. Google és qui mana. Google s’ha convertit en alguna cosa més que un cercador d’Internet, és on els usuaris fan cerques directes d’informació, productes i serveis. La majoria d’internautes utilitzen cercadors, principalment Google que té el 92% de la quota de mercat, segons dades de l’empresa de serveis de comerç electrònic Trusted Shops. Per tant, si la vostra web no està optimitzada per a dispositius mòbils, és possible que Google no la classifiqui òptimament en els resultats de cerca.

“Una empresa amb una web poc moderna està transmetent que els productes i serveis no han evolucionat ni s’han adaptat als desitjos de la societat actual”.- Mar Vilaplana

 

CONSELL 3: XARXES SOCIALS I EMAIL MARKETING

 

Les empreses familiars i petites empreses en general, tendeixen a aturar tota acció de màrqueting quan les vendes van bé. No obstant això, la nostra experiència amb aquest tipus d’empreses ens permet afirmar que és un grandíssim error ja que mantenir la inversió de màrqueting en èpoques bones ajudarà al fet que els períodes de recessió es mantingui el posicionament en la ment del comprador i l’impacte sigui menor.

 

 

 Les xarxes socials i l’email màrqueting permeten comunicar directament amb els nostres clients, els nostres seguidors i així poder informar de com estem, novetats, transmetre tranquil·litat o simplement saludar.

 

 

CONSELL 4: ELS DIRECTORIS D’EMPRESES SÓN ÚTILS

 

Perquè la vostra pàgina web es posicioni de manera correcta, ha d’estar present en directoris d’empreses, Aquests llistats ajuden a generar enllaços rellevants i milloren el posicionament a Google.

 

 

CONSELL 5: ELS CANVIS SÓN BONS

 

Per a les empreses familiars, és molt fàcil seguir fent les coses que funcionaven en el passat. No obstant això, en la majoria d’empreses, la inversió en màrqueting no està donant els resultats esperats perquè no s’ha adaptat al que el client necessita.

El màrqueting canvia constantment i des de l’empresa no és fàcil anticipar però si evolucionar al mateix temps, perquè no oblidem que el client ho està fent ja.

 

 

CONSELL 6: DEL CONSUMIDOR AL PROSUMIDOR

 

L’evolució de la comunicació en la nostra societat ha portat a convertir a alguns consumidors a prosumidors. Però, com són?

  • Comparteixen les seves experiències
  • Investiguen, pregunten i contrasten abans de comprar
  • Influenciadors en la seva xarxa de contactes (no cal que siguin bloggers)

 

El canvi d’actitud del consumidor està fent que l’estratègia de les empreses doni un gir.

 

 

CONSELL 7: ESCOLTA SEMPRE

 

De tots els consells per comunicar una empresa familiar, hem fet èmfasi de la importància de conèixer els clients, d’escoltar-los per obtenir els seus comentaris i que a partir d’aquests puguem millorar, canviar o fins i tot plantejar-nos un nou llançament.

Posts relacionats