Scroll to top
ca es

Contingut de marca (Branded Content) per a l’empresa familiar

Marques que comparteixen la seva història, família i experiència.

 

Primer i abans d’explicar-vos com podem crear contingut de marca per a aconseguir posicionar-nos com una marca d’èxit i notòria en el nostre mercat, explicarem la diferència entre CONTINGUT DE MARCA, la PUBLICITAT i el MÀRQUETING DE CONTINGUTS.

 

Quan treballem en el contingut de marca sempre tractem sobre les persones, la família i les seves històries. En canvi, la publicitat i el màrqueting de continguts aborden els missatges i narracions sobre els productes i la pròpia empresa.

 

És a dir, amb el contingut de marca l’empresa pretén compartir la seva saber fer i aportar valor als seus clients de manera emocional per a posicionar-se en la ment dels consumidors com a referents en el seu sector

 

Contenido de marca

 

Per què s’ha passat de la Publicitat al Contingut de marca (Branded Content)?

 

La Publicitat convencional, la qual cosa entenem per anuncis en els mitjans de comunicació, ja no funciona. El consumidor, el nostre client, aquesta cansat, saturat i una cosa enfadada amb aquelles marques que interrompen constantment el seu moment de tranquil·litat enfront del televisor o en la ràdio quan està conduint, per exemple.

 

Portem anys observant un canvi notable dels hàbits del consumidor. La globalització i la irrupció d’internet han anat modificant de manera gradual els hàbits de consum, però poques vegades han virat tan de pressa com en els temps de la Covid-19.

 

Ens trobem davant un augment del compromís social i del sentiment col·lectiu (“junts som capaços de tot”). Amb major responsabilitat en el consum i difusió de continguts i informació al costat d’una acceleració del eCommerce, unit a una “reculada” en la globalització, una redistribució del nostre mix de consum, i un canvi en la nostra manera de consumir.

 

Per a guanyar clients lleials i tenir èxit a llarg termini, desenvolupem una estratègia de contingut de marca real, emocional i convincent per al consumidor o usuari.

“El contingut de marca és l’aliat perfecte de l’empresa familiar per a impulsar tots els esforços realitzats en màrqueting digital i aconseguir captar i retenir al client desitjat” 

Mar Vilaplana

 

Contenido de marca

 

Si els valors no estan definits, el contingut de marca manca de sentit i realitat.

 

El contingut de marca és contingut que expressa els valors i la visió de la seva empresa. Aquí és on l’empresa familiar té un avantatge competitiu rellevant. Si es defineixen correcta i sincerament els valors de l’empresa, el consumidor connecta de manera natural amb ella. Com hem dit anteriorment, la publicitat intrusiva no funciona avui dia. Les marques haurien de connectar amb l’usuari de manera natural, familiar, sense la clara intencionalitat de vendre un producte o servei.

Busquem generar una conversa que porti a una resposta emocional. Les persones recordem les coses que ens han fet sentir, que ens emocionen, per tant, el contingut de la marca ha de fer sentir al client feliç, intrigat i amb ganes de connectar amb la marca. Sí, tens una marca poderosa entre les teves mans que pot connectar i crear llaços molt forts amb les persones que són allí fos.

 

Contenido de marca

Conèixer al nostre públic és clau per a poder crear contingut. Sense saber a qui va dirigit el nostre missatge, no podem ser escoltats.

 

Per tant, cal definir i identificar nostre publico objectiu o buyer persona. És a dir, conèixer el perfil de persona al qual va dirigit el nostre producte o servei. Tenint aquest punt clar, podem estructurar el missatge sobre la base d’això i ampliar les possibilitats de connectar.

 

 

Entenem el que és el contingut de la marca, però realment, què aconsegueixo jo com a empresa familiar? Quins són els objectius que busquem en el contingut de la marca?

 

Coneixement

El propòsit del contingut de marca és augmentar el coneixement del consumidor sobre la marca, fomentar la lleialtat del client i no accelerar les vendes (com la publicitat convencional)

Compromís

El compromís crea record, compra i posterior recomanació. Busquem generar compromís i confiança amb les persones perquè es converteixin en clients fidels.

Primera opció en l’elecció. (Referent)

Creant contingut de qualitat i aquesta vinculació amb la marca, la vostra marca es converteix en la primera opció quan la persona sent una necessitat concreta.

Compartir és sumar.

Compartir contingut per a millorar el posicionament de la marca i així arribar a una major quantitat de persones.

Fidelizar

Augmentar la lleialtat dels clients i a mantenir i incrementar les vendes a llarg termini.

 

Contenido de marca

 

Exemple BORGES

 

L’empresa BORGES és un bon exemple de branded content o contingut de marca. En el seu canal de Youtube pengen vídeos on parlen de temes d’actualitat, sempre en relació al seu sector, on informen, eduquen i eduquen. Aquests vídeos transmeten els valors de l’empresa i el seu compromís amb el medi ambient.

 

Contenido de marca

 

En resum,  contingut de marca o branded content. Comparteixen el seu coneixement, treball i valors en les xarxes per a ajudar i aportar valor als seus seguidors o clients, sense publicitat intrusiva ni descomptes estratosfèrics.

Si tens qualsevol dubte de com pots aplicar aquesta estratègia en la teva empresa familiar no dubtis a contactar-nos, estarem encantats d’ajudar-te.

 

 

Posts relacionats