Scroll to top
ca es

El mercat de la distribució d’alimentació i begudes. Tendències 2020.

Les grans cadenes de supermercats han hagut de canviar la seva estratègia a marxes forçades. El constant creixement d’Amazon i la introducció de noves plataformes ecommerce són la causa que les grans cadenes hagin hagut de desenvolupar noves tecnologies, serveis i comunicació per seguir sent competitius i retenir un consumidor que cada vegada és més volàtil.

1. Un ecommerce més ràpid, amb menor termini de lliurament, recollida àgil per al client i amb presència nul·la de l’plàstic en el lliurament.

2. Degustació i restaurants en els supermercats. Sempre sota el concepte d’especialització, les cadenes apostaran pels petits bars, barres per tastar vins, degustació de tapes, platets … on el comprador pugui fer una parada en el camí, gaudir de l’experiència de compra i conèixer nous productes per poder afegir a la cistella de la compra. Major connexió entre les marques i la distribució.

3. Premium, luxe, edicions limitades i gourmet creixen any rere any. El comprador busca el valor diferencial del producte. Segons diversos informes publicats, s’afirma que entre el 15-20% del creixement de les vendes de primeres marques provenen de productes Premium. Quan parlem de productes o línies Premium, ens referim a productes amb valor afegit que aconsegueixen diferenciar-se de les línies bàsiques aportant solucions, dietes personalitzades i ingredients que fins fa un any eren impossible trobar en grans cadenes.

4. Més aplicacions a la recerca de millorar l’experiència de comprador. L’ús del mòbil per a realitzar accions de compra és una cosa que està en continu creixement, les grans cadenes estan invertint molt en millorar aquesta experiència mitjançant la creació i millora de les aplicacions que permeti ordenar les llistes, tenir els cupons descompte, receptes de cuina amb els productes comprats, recomanar productes a partir de la llista desitjada… el comprador canvia dia a dia i l’esforç en cuidar tal experiència no pot quedar-se enrere.

5. Conèixer al client gràcies a la IA. En línia al comentat anteriorment, conèixer al client és la clau per retenir-lo, per fer que torni a la botiga i que incrementi el seu tiquet mitjà de compra. Mitjançant solucions com el Mòdul POS de GSS®, es pot controlar no només l’estoc de botiga vs magatzem, evitar la pèrdua desconeguda, els errors d’administració, sinó que permet també conèixer als clients amb més detall i poder oferir-li una experiència de compra més personalitzada. Personalització i experiència de compra sempre és sinònim de més vendes.

6. La salut per sobre de tot. Hi ha una tendència real convertida en demanda i amb això una oferta que creix dia a rere dia en productes relacionats amb la salut. Noves proteïnes, llavors, cereals…El comprador sap més, es cuida més i això empeny a que la indústria pensi en estils de vida Fit, Healthy, Veggy…per poder donar resposta a uns nous hàbits que han arribat per quedar-se. No parlem d’una moda passatgera sinó d’un canvi d’hàbits de consum.

Realment, les marques, les grans cadenes de la distribució són els únics que poden traçar l’estratègia adequada per aconseguir fidelitzar el consumidor i augmentar l’experiència de la compra.

Posts relacionats