Scroll to top
ca es

L’empresa familiar catalana és diferent, per això ens agrada tant.

Una família crea una empresa familiar que es converteix en marca que és una història que no deixa de contar, sempre està comptant. Això és la marca d’una empresa familiar catalana.

 

Moltes vegades ens pregunten sobre la nostra metodologia a l’hora de treballar amb l’empresa familiar catalana.

 

És cert que existeix una metodologia, però per a poder-la dur a terme, primer necessitem entendre i posar en clar algunes de les potes importants de la marca d’una empresa familiar.

 

Parlem de l’estratègia, els valors, la història, l’equip, el mercat, els competidors, però especialment, aquell que està comprant o volem que compri els productes que oferim…

 

Aquests són els punts importants per a tenir en compte, molt abans que començar a treballar en disseny de logotip o embalatge, en la pàgina web, xarxes socials o el posicionament en línia.

 

Després de molts anys treballant braç a braç amb vosaltres, les empreses familiars, hem intentat resumir aquests punts clau per a les vostres marques i així ajudar a connectar millor amb els vostres clients, els d’ara però també els del demà. Una connexió que comença a partir de la vostra història i els vostres valors. Aquest saber fer que només teniu vosaltres i queda patent en tot el que feu. Al cap i a la fi, tot això és molt important quan parlem de la vostra marca.

 

Empresa Familiar catalana

René Barbier IV responsable de Clos Mogador que és el fruit de moltes generacions.

 

 

Estratègia de marca. Treballar-la amb afecte és una garantia d’èxit per a la marca. En canvi, definir-la és una de les tasques més difícils per a l’empresa familiar catalana.

 

Moltes empreses familiars catalanes pensen que treballar en l’estratègia de la marca és només per a empreses grans, multinacionals, amb seus en diferents països però… NO!

 

El nostre treball, des d’Encerta Estrategia, consisteix a transmetre-us la importància que té per a la vostra marca, ja que gràcies a l’estratègia de marca podem posar sobre el paper quin és el propòsit i el rol que té l’empresa en la societat.

 

Sembla molt romàntic, però estic convençuda que cada marca té un rol important en el nostre món. L’estratègia de marca ens ajuda a definir qui és el comprador (o diferents compradors) de la nostra marca. No obstant això, la definició d’un rol i del consumidor manca de força si no som capaces de plasmar que és el que fa única a la marca, els seus valors, la seva personalitat, els beneficis que aporta, tant des d’un punt de vista emocional com també racional.

 

 

En definitiva, l’estratègia de marca ajudarà a la vostra marca per a:

 

  1. Aconseguir coherència en els missatges que es donen (no oblidem l’intern).
  2. Tenir clar el que és important per al negoci i per al client.
  3. Recolzar  i anar de la mà amb l’estratègia comercial.
  4. Ajudar a eliminar la subjectivitat en les decisions.
  5. Consistència i coherència en tot el que fem i comuniquem.

 

 

Si la vostra marca transmet correctament el missatge perquè comprèn i ha verbalitzat les necessitats dels clients, connectarà millor amb ells. Amb això, aconseguim crear una connexió emocional i ja sabem que el 85% de les decisions de compra es prenen de manera inconscient, mogudes per les emocions.

 

 

Empresa familiar catalana

Josep Grau Viticultor fa les coses diferents

 

A les persones ens agrada escoltar les històries sobre els inicis de l’empresa familiar.

 

Si, la història i els inicis d’una empresa familiar és el que marca la diferència amb moltes empreses que estan en el mercat i manquen d’història emocional. A les persones, ens agrada conèixer i participar d’històries d’empresaris, fundadors, persones que han creat la seva marca del no-res.

 

Recordant els inicis en un garatge, en un petit local… del no-res, sense massa diners, però amb moltes ganes i tenint una fi, un propòsit, una raó per la qual una força interna vibrava per a crear una cosa pròpia, una cosa diferent, una cosa en la qual creure, defensar, lluitar per això i arribar al món.

 

Hi ha moltes marques sense històries i si alguna cosa teniu l’empresa familiar, són històries, només queda saber-les explicar des del vostre jo més intern perquè la societat les conegui, s’enamori de vosaltres i vegi que la vostra marca és diferent de la resta per aquesta història, per aquests valors, pels vostres orígens, la qual cosa s’ha aconseguit i el que s’aconseguirà.

 

 

Els valors, són vostres, formen part de l’ADN de l’empresa familiar però… La gent els coneix?

 

Estem cansats de veure en totes les pàgines web i presentacions d’empresa, un llistat de valors genèrics que no transmeten res.

 

Els valors de la vostra empresa són el que ens defineixen, formen part de l’ADN i ajuden a crear declaracions que donen solidesa a la marca.

 

No volem valors en una llista, volem treballar els valors de la vostra marca perquè, de manera creativa, es puguin transmetre i arribar als diferents clients i així connectar pel que som.

 

Nous fitxatges intenten canviar els valors de les empreses fins que treballant amb la família els recuperem perquè forma part d’ells mateixos, de la seva trajectòria i dels èxits aconseguits.

 

 

Des del nostre punt de vista, els valors són importants per al dia a dia de tota empresa familiar. Veiem per què:

 

  1. Augmentem el compromís de l’equip.
  2. Si es treballen coherentment, intervenen en el creixement de l’empresa.
  3. Creen un entorn laboral d’unió, familiar, coherent als valors en els quals creï la família.
  4. Ens serveixen de guia a l’hora de prendre decisions.
  5. Els valors defineixen la vostra empresa i la vostra cultura.
  6. Ens ajuden a crear vincles i relacions amb nous empleats.
  7. Amb una actuació i comportament coherent als valors de la vostra companyia, aconseguirem augmentar. El record de la nostra marca en la ment dels clients.

 

Empresa Familiar catalana

Un exemople a seguir, Joan Carles Calbet, director general de la cadena Calbet electrodomèstics. L’economic

Els treballadors formen part de l’empresa i de la família 

 

 

En incorporar-se a treballar en una empresa familiar, s’estableix una relació bidireccional: de la família a la persona i al revés. Tot aquell que treballa en una empresa familiar, acaba sentint-se part de la família i si no sent aquest vincle és que s’ha equivocat d’empresa.

 

Si bé és cert que les empreses familiars tenen alguna particularitat que ja hem comentat en anteriors ocasions, però al seu torn tenen un gran avantatge: creixes, t’involucres, vius el projecte i amb ell, els seus èxits, vendes i reaccions positives dels compradors i clients en general.

 

Creiem amb certesa que el personal és el més valuós que té la marca familiar. Si, sou coherents amb els valors i la cultura de la companyia, totes les persones que formen part de l’equip seran els més fidels seguidors, apassionats i lluitadors de la marca.

 

Una vegada vaig llegir una afirmació que em va encantar i la repeteixo constantment.

 

 

Com a propietaris, invertim constantment a millorar el nostre producte o servei, operacions comercials, marca (a vegades) i màrqueting, però no podem oblidar fer un alt en el camí i assegurar-nos que estem invertint en el nostre personal.

 

 

L’empresa familiar a vegades triga a canviar el que sempre s’ha fet d’una manera determinada, però és important adaptar-se a les noves tendències.

 

Les empreses familiars necessiten a les noves generacions al seu costat, en el dia a dia, per a aportar una visió més jove, actual i potser, més connectada amb el públic que està comprant el producte, mentre es mantenen també les arrels, l’herència i el mateix llegat.

 

Si volem que l’empresa mantingui aquesta cultura empresarial que hem esmentat anteriorment, s’hauria d’involucrar a les generacions que continuaran en l’empresa, per diverses raons:

 

  1. És la clau per a mantenir la cultura empresarial.
  2. Porten amb si un nou pensament.
  3. Neteja, creativitat, noves idees.
  4. Familiaritzats amb nous mercats.
  5. Domini de nous llenguatges i tecnologies.

 

I aquesta unió entre la tradició, origen, essència amb els nous aires, la joventut i la tecnologia, es complementa a la perfecció si l’empresa confia en una persona o un equip extern, amb experiència en altres sectors, amb altres marques per a aportar una visió des de fora, altres idees i recomanacions.

 

Però, sota la meva humil opinió, l’empresa familiar no pot buscar aquest suport exterior en persones que no visquin, que no sentin, respirin i vibrin amb la vostra empresa com ho feu vosaltres i tot el vostre equip. Ha de formar part també d’aquesta família. De la vostra família.