Scroll to top
ca es

Estratègia de màrqueting amb millor ROI.

¿Quins elements de l’estratègia de màrqueting fan que aquesta tingui un millor ROI? 

 

Tenir una estratègia de màrqueting ben definida i els objectius clars és fonamental per a l’èxit de tota empresa o negoci familiar.

 

Avui, volem fer un recordatori d’alguns elements claus en el desenvolupament de l’estratègia de màrqueting. A pesar que són conceptes que segurament coneixem, ens els han explicat o fins i tot nosaltres, des d’Encerta els hem esmentat en més d’una ocasió, la falta de temps o recursos són els causants perquè, sovint, els passem per alt. No podem oblidar-nos d’ells, si treballem a aconseguir una estratègia de màrqueting amb millor ROI (retorn de la inversió).

 

Abans de res, recordem el que és el ROI de màrqueting:

 

Quan realitzes una inversió en diferents activitats de màrqueting, haurem sempre d’analitzar si ens ha generat beneficis positius o no ha estat rendible per a la nostra marca. Aquesta anàlisi no sols ens servirà per a avaluar la inversió actual sinó per a decidir sobre futures inversions.

 

 

En resum, el ROI ens permet saber quant hem guanyat e relació al total de la inversió en una acció determinada de màrqueting,

 

4 elements fonamentals en l’estratègia de màrqueting per a aconseguir un millor ROI, que no podem oblidar:

 

Marc de referència de màrqueting per a la teva marca o empresa

 

La creació d’un marc és fonamental per a establir una estratègia de màrqueting sòlida i tenir una base sobre la qual construir.

 

Estrategia de marketing con mejor ROI

La creació d’un marc de referència és fonamental per a establir una estratègia de màrqueting sòlida

 

Es tracta d’un punt de vista estratègic de fora cap a dins per a poder entendre als clients d’una empresa i quines són les seves necessitats. Només així podem crear un context en el qual posicionar la marca.

 

 

A Encerta, entenem el marc de referència que treballem per a una marca com una ampliació de la identitat i les seves capacitats. Comencem analitzant el que l’empresa ofereix avui dia. I, posteriorment, analitzem de fora a dins, partint sempre del que realment és important per als clients, no per a l’empresa. Arribem a saber el pla abstracte que ocupa la marca en la vida del comprador per a poder després, saber amb qui competim en la ment de qui ens tria. Tenir clar aquest marc ens ajudarà a sempre estar del costat del client, de les seves necessitats i objectius i d’aquesta manera, la marca sempre podrà ser més competitiva.

 

Identificar les fortaleses en l’enfocament actual de la vostra marca és un punt clau per a traçar l’estratègia de màrqueting cap al camí correcte.

 

 

Fortaleses?, però també febleses.

 

Estrategia de marketing con mejor ROI

 

Avaluar l’enfocament actual de la companyia , fins i tot si ofereix els millors resultats possibles, pot estalviar-li diners i ajudar-lo a garantir el creixement i increment dels resultats de l’empresa.

 

Com?

 

  1. Reacció de mercat, dels clients i sobretot, dels competidors. La reacció de la competència davant els llançaments de la nostra marca és un bon baròmetre per a identificar si funciona o no. Un altre punt de vista per a tenir en compte serà l’opinió i reaccions d’empleats, socis i col·laboradors. A vegades, l’equip “extern” en l’elaboració del pla de màrqueting, tenen una visió més objectiva que els protagonistes d’aquest.
  2. Resposta del client davant les accions que realitza la marca. Si aquesta s’introdueix en nous segments, sigui per recomanació del client o per creixement indirecte natural, indica que el missatge és convincent, creïble i que cobreix una necessitat. Ho considerem com una proposta de valor validada pel client.
  3. Si les vendes incrementen és un bon baròmetre per a saber si l’estratègia duta a terme està funcionant. Els venedors poden ser un gran baròmetre per a mesurar l’efectivitat del màrqueting. Quan és necessari revisar el pla establert? Quan els venedors ens transmeten comentaris negatius o no existeix resposta per part del client.
  4. Verificar la taxa de conversió de vendes. És el moment de valorar si la taxa de conversió de client potencial a client real s’ha incrementat. Hem de tenir en compte que la construcció de marca requereix una inversió a llarg termini i són les estratègies enfocades a vendes les que ens permeten tenir un retorn més ràpid.
  5. Cost per adquisició de màrqueting (CPA) és una mètrica que mai hem d’oblidar, ja que, recordem que determina el retorn real de la inversió sense tenir en compte el mercat o la resposta del client. Si la inversió en màrqueting no genera ingressos, no funciona.
  6. Retorn de la inversió ROI. La inversió en màrqueting genera els suficients beneficis per a justificar la despesa? El retorn de la inversió (ROI) és la principal preocupació quan es tracta de la inversió en màrqueting

 

 

Sempre és important que el producte o servei compleixi amb la seva proposta de valor, vinculada amb la campanya i estratègia de màrqueting corresponent.

 

Definició dels perfils dels clients ideals per a la marca / empresa.

 

Com es crea un perfil de client ideal?, Què hauria d’incloure’s en la personalitat d’un client? Com troba la informació necessària per a elaborar el perfil de client ideal? I com usar aquest perfil de client una vegada creat?

 

 

  1. Dades per a realitzar un perfil demogràfic, mitjançant dades objectives sobre un grup específic de persones que permetin segmentar i orientar l’estratègia de màrqueting per a obtenir millors resultats.
  2. Creació d’un perfil psicogràfic basat en el perfil demogràfic.
  3. Anàlisi del comportament del client ideal.
  4. Història del client. En comprendre exactament d’on prové el client, podem segmentar les històries i missatges de mercat perquè impactin amb nous clients i clients potencials.
  5. I ara… el destí. Quin és el destí final que els clients ideals de la marca desitgen aconseguir?
  6. Del passat al futur. La història del demà del client ideal s’ha d’escriure a partir del que pot i aconseguirà el client en un futur si compren, adquireixen o contracten la marca o empresa determinada.
  7. Objeccions i frens. El client necessita, en moltes ocasions, temps per a pensar, consultar, comparar o obtenir més informació. Tota marca hauria d’avançar-se i donar resposta a aquestes objeccions perquè en una estratègia de màrqueting ben elaborada, aquestes objeccions sempre es tenen en compte.

 

Abans d’actuar, examinar la posició actual de la marca en el mercat, proporciona detalls sobre on estan els clients ideals.

 

La competència, el client, el potencial del mercat i l’anàlisi de preus és la clau per a saber on està la marca, un aspecte fonamental de tota ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING.

 

Estrategia de marketing con mejor ROI

 

Amb una estratègia ben articulada, un marc de referència definit per a la marca, elaborats els perfils dels clients, identificades les fortaleses, però també febleses i examinada la posició actual de la marca en el mercat, estem en una excel·lent posició per a generar clients potencials més qualificats i impulsar els ingressos. No podem oblidar-nos d’ells, si treballem a aconseguir una estratègia de màrqueting amb millor ROI (retorn de la inversió).

Posts relacionats