Femcet, El Centre Especial de Treball de la Fundació Esclerosi Múltiple, CANVIA LA SEVA ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ PER A CONÈIXER, ESCOLTAR I DIALOGAR AMB LES EMPRESES, ELS CANDIDATS I LA SOCIETAT
DESGLOSSAMENT DEL PROJECTE
La fi última de Femcet (ser el referent com a Centre Especial d’Ocupació) era inassolible sense establir una estratègia de comunicació digital.
Amb el repte de formar una comunitat sòlida i activa en xarxes, interessada en el dia a dia de les persones amb alguna discapacitat i empreses interessades a captar nous talents, va buscar ajuda en Encerta Estratègia, especialista en màrqueting estratègic.
La social media manager i consultora Mar Vilaplana, amb el seu equip format per Helena Escolano, Andrea López, Sara Vilches i Cecile Laurent, va ser l’encarregada d’assumir aquest repte.
El nostre grau d’involucració i de col·laboració amb Rosa Solá i Mónica Benach, al costat de l’experiència en l’entorn digital, han aportat una nova visió a Femcet.
EL DESAFIAMENT
EL NOSTRE OBJECTIU
1. Recerca d’antecedents
2. Elaboració de l’esquema de l’estratègia
- Qui: Definim el públic objectiu de Femcet.
- Quin: KPI anàvem a mesurar.
- Quan: dies/hores òptimes de publicació arribar als clients decisors.
- On: plataformes de xarxes socials correctes / on està el públic objectiu.
- Per què: metes correctes que s’alineïn amb els objectius comercials i de màrqueting.
Aquestes preguntes van ser claus per a definir l’estratègia
3. Comprendre al seu públic objectiu
Dividim la nostra audiència en dos mercats diferents: candidats i empreses.
Però ja no és tan important identificar aquests mercats sinó descobrir el què és important per a ells. Quines imatges i continguts els atreuen en les xarxes socials? Quins són els seus punts febles? Què busquen trobar en les xarxes socials? A quantes empreses de la competència estan seguint?
“Comprendre a la nostra audiència és clau per a desenvolupar una estratègia de xarxes socials que connecta amb ells les 24 hores del dia”. Mar Vilaplana.
4. Prova del contingut
Per a nosaltres, crear i provar contingut és una part important per a aconseguir una estratègia de xarxes socials reeixida., és un procés que s’ha d’ajustar contínuament.
Al llarg de les proves i la recerca, descobrim que la dona-mare-treballadora era una gran part de la marca del client.
5. La solució
Una estratègia de xarxes socials alineada amb els objectius generals de màrqueting de Femcet, tant a nivell local com internacional. Amb l’estratègia ens dirigíem a una audiència ja activa i al mateix temps incorporem idees creatives per a generar l’interès de les noves audiències.
Per a generar presència en línia del nostre client, sabíem que els nostres redactors havien creat contingut que interessaria a l’audiència. Dividim les audiències objectives de Femcet en dos grups: candidats i empreses. D’aquesta manera teníem una audiència fidelitzada, defensora i prescriptora de la marca.
CONCLUSIÓ
Les empreses estan utilitzant les xarxes socials de diferents maneres, publicar després de publicació és simplement una activitat curta per a mantenir viva la presència de la seva marca, però quan implementa una estratègia, pot usar les xarxes socials per a aconseguir els objectius.
Contacti amb nosaltres per a obtenir més informació sobre com Encerta Estratègia pot crear una estratègia de xarxes socials per a la seva empresa.
QUÈ ÉS FEMCET?
Femcet va ser el primer centre especial de treball destinat a persones amb esclerosi múltiple, a pesar que també agrupa persones amb altres patologies, especialment físiques o sensorials.
Femcet es va crear per a donar resposta a les persones amb aquesta malaltia, que es troben fora del mercat laboral.
Actualment, dormem al voltant de 100 professionals, el 90% amb discapacitat física i/o sensorial.
Faciliten a les empreses els serveis que una companyia necessita externalitzar per a poder centrar-se en la seva activitat principal. Garanteixen solucions integrals, flexibles i eficients, amb un sol interlocutor, per a cobrir la totalitat dels processos del nostre client.
QUÈ ÉS ENCERTA ESTRATEGIA?
L’única agència de màrqueting, comunicació i estratègia de marca dirigida a l’empresa familiar.
Vam néixer el 2012 com a Agència de Màrqueting. Al llarg d’aquests anys, hem evolucionat amb les tendències del mercat i amb les necessitats dels nostres clients, desenvolupant els nostres serveis fins a convertir-nos en l’Agència-Consultora de Màrqueting, Comunicació i Estratègia que som avui dia.
LA NOSTRA ESPECIALITZACIÓ?
Una agència amb molta estratègia on el màrqueting i la comunicació estan enfocats a l’empresa familiar.
És per aquesta raó que podem dirigir qualsevol tipus d’acció: web, xarxes socials, màrqueting directe, embalatge, disseny gràfic, esdeveniments, aniversaris d’empresa, campanyes digitals, naming, logotip…
Diuen que quan treballes en el que t’apassiona és com si estiguessis sempre de vacances. Això és el que ens passa a Encerta quan treballem amb l’empresa familiar.
Des de 2012 hem participat en projectes de màrqueting i comunicació per a les principals empresàries del nostre país.
SECTORS APASSIONATS: