Scroll to top
ca es

Femcet confia en Encerta Estratègia per a la creació de l’estratègia i gestió de les seves xarxes socials

Femcet, El Centre Especial de Treball de la Fundació Esclerosi Múltiple, CANVIA LA SEVA ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ PER A CONÈIXER, ESCOLTAR I DIALOGAR AMB LES EMPRESES, ELS CANDIDATS I LA SOCIETAT

 

Aquest document representa el creixement orgànic que estem vivint en el nostre client en implementar una estratègia de xarxes socials personalitzada.

DESGLOSSAMENT DEL PROJECTE

 

Femcet, El Centre Especial de Treball de la Fundació Esclerosi Múltiple, ha posat en marxa un Pla de Social Media per a conèixer, escoltar i dialogar amb el seu públic: empreses, candidats per a ocupació i la societat en general.

 

La fi última de Femcet (ser el referent com a Centre Especial d’Ocupació) era inassolible sense establir una estratègia de comunicació digital.

 

Amb el repte de formar una comunitat sòlida i activa en xarxes, interessada en el dia a dia de les persones amb alguna discapacitat i empreses interessades a captar nous talents, va buscar ajuda en Encerta Estratègia, especialista en màrqueting estratègic.

 

La social media manager i consultora Mar Vilaplana, amb el seu equip format per Helena Escolano, Andrea López, Sara Vilches i Cecile Laurent, va ser l’encarregada d’assumir aquest repte.

 

El nostre grau d’involucració i de col·laboració amb Rosa Solá i Mónica Benach, al costat de l’experiència en l’entorn digital, han aportat una nova visió a Femcet.

 

El nostre treball ha suposat un augment considerat del nombre de seguidors en xarxes socials i l’obertura d’un nou canal de comunicació digital: les infografies. Però, així i tot, la nostra proposta ha inclòs un nou look and feel per a la marca, una nova línia gràfica que facilita al públic identificar a Femcet fàcilment en l’entorn digital.

EL DESAFIAMENT

 

Femcet, és un centre especial de treball amb més de 20 anys d’experiència en el sector, que es va crear amb l’objectiu de donar resposta a les persones amb esclerosi múltiple, que es troben fora del mercat laboral. L’empresa està en constant actualització, posicionant-se a l’avantguarda de la tecnologia, així que aquesta volia aconseguir presència en les xarxes socials per a augmentar la notorietat de marca.

EL NOSTRE OBJECTIU 

Desenvolupar una estratègia de contingut i xarxes socials consolidada amb els valors de la marca, que atregui diferents audiències interessades a contactar amb FEMCET sigui per part de candidats o d’empreses.

 

1. Recerca d’antecedents

 

Abans de començar a construir una estratègia per al futur, vam haver d’analitzar el que s’havia fet en el passat mitjançant la realització d’una exhaustiva anàlisi. Aquest, ens va informar sobre la diversitat de perfils i com necessitaven optimitzar-se, quines estratègies s’han executat en el passat i quina és l’activitat en xarxes socials de la competència, des d’un punt de vista estratègic. Després d’analitzar aquesta informació, vam poder començar a desenvolupar l’estratègia digital que, com sempre, iniciem la fase amb l’elaboració de l’esquema de l’estratègia.
2. Elaboració de l’esquema de l’estratègia
La nostra recerca per a desenvolupar l’estratègia de xarxes socials va començar determinant alguns conceptes bàsics de tota estratègia de xarxes socials. El nostre objectiu? Ser capaços de respondre qui, quins, quan, on i per què.
  • Qui: Definim el públic objectiu de Femcet.
  • Quin:  KPI anàvem a mesurar.
  • Quan:  dies/hores òptimes de publicació arribar als clients decisors.
  • On: plataformes de xarxes socials correctes / on està el públic objectiu.
  • Per què: metes correctes que s’alineïn amb els objectius comercials i de màrqueting.

 

Aquestes preguntes van ser claus per a definir l’estratègia

 

3. Comprendre al seu públic objectiu

 

Dividim la nostra audiència en dos mercats diferents: candidats i empreses.

Però ja no és tan important identificar aquests mercats sinó descobrir el què és important per a ells. Quines imatges i continguts els atreuen en les xarxes socials? Quins són els seus punts febles? Què busquen trobar en les xarxes socials? A quantes empreses de la competència estan seguint?

“Comprendre a la nostra audiència és clau per a desenvolupar una estratègia de xarxes socials que connecta amb ells les 24 hores del dia”. Mar Vilaplana.

 

4. Prova del contingut

 

Per a nosaltres, crear i provar contingut és una part important per a aconseguir una estratègia de xarxes socials reeixida., és un procés que s’ha d’ajustar contínuament.

Al llarg de les proves i la recerca, descobrim que la dona-mare-treballadora era una gran part de la marca del client.

 

5. La solució

 

Una estratègia de xarxes socials alineada amb els objectius generals de màrqueting de Femcet, tant a nivell local com internacional. Amb l’estratègia ens dirigíem a una audiència ja activa i al mateix temps incorporem idees creatives per a generar l’interès de les noves audiències.

Per a generar presència en línia del nostre client, sabíem que els nostres redactors havien creat contingut que interessaria a l’audiència. Dividim les audiències objectives de Femcet en dos grups: candidats i empreses. D’aquesta manera teníem una audiència fidelitzada, defensora i prescriptora de la marca.

 

CONCLUSIÓ

 

Les empreses estan utilitzant les xarxes socials de diferents maneres, publicar després de publicació és simplement una activitat curta per a mantenir viva la presència de la seva marca, però quan implementa una estratègia, pot usar les xarxes socials per a aconseguir els objectius.

Contacti amb nosaltres per a obtenir més informació sobre com Encerta Estratègia pot crear una estratègia de xarxes socials per a la seva empresa.

 

QUÈ ÉS FEMCET?

 

 

El Centre Especial de Treball de la Fundació Esclerosi Múltiple va ser creat en 1999 a Barcelona per a cobrir la necessitat d’oferir serveis especialitzats d’inserció laboral pel col·lectiu de persones diagnosticades d’esclerosi múltiple.

 

 

 

Femcet va ser el primer centre especial de treball destinat a persones amb esclerosi múltiple, a pesar que també agrupa persones amb altres patologies, especialment físiques o sensorials.

 

Femcet es va crear per a donar resposta a les persones amb aquesta malaltia, que es troben fora del mercat laboral.

 

Actualment, dormem al voltant de 100 professionals, el 90% amb discapacitat física i/o sensorial.

 

Faciliten a les empreses els serveis que una companyia necessita externalitzar per a poder centrar-se en la seva activitat principal. Garanteixen solucions integrals, flexibles i eficients, amb un sol interlocutor, per a cobrir la totalitat dels processos del nostre client.

 

 

QUÈ ÉS ENCERTA ESTRATEGIA?

 

L’única agència de màrqueting, comunicació i estratègia de marca dirigida a l’empresa familiar.

 

Vam néixer el 2012 com a Agència de Màrqueting. Al llarg d’aquests anys, hem evolucionat amb les tendències del mercat i amb les necessitats dels nostres clients, desenvolupant els nostres serveis fins a convertir-nos en l’Agència-Consultora de Màrqueting, Comunicació i Estratègia que som avui dia.

 

 

LA NOSTRA ESPECIALITZACIÓ?

 

Una agència amb molta estratègia on el màrqueting i la comunicació estan enfocats a l’empresa familiar.

 

És per aquesta raó que podem dirigir qualsevol tipus d’acció: web, xarxes socials, màrqueting directe, embalatge, disseny gràfic, esdeveniments, aniversaris d’empresa, campanyes digitals, naming, logotip…

 

Diuen que quan treballes en el que t’apassiona és com si estiguessis sempre de vacances. Això és el que ens passa a Encerta quan treballem amb l’empresa familiar.

 

Des de 2012 hem participat en projectes de màrqueting i comunicació per a les principals empresàries del nostre país.

 

SECTORS APASSIONATS:

 

Per aquesta raó, treballem amb sectors especialitzats com: el sector químic, farmacèutic i sanitari; Construcció; Alimentació i restauració; Siderúrgia, metal·lúrgia, fabricació i comercialització de maquinària; Serveis a empreses; Serveis recreatius, culturals, oci, etc.

 

 

 

Posts relacionats