Scroll to top
ca es

FORMA DISSENY, confia el seu màrqueting en Encerta Estratègia

FORMA DISSENY, empresa especialitzada en 3D hiperrealistes, animacions 3D, tour 360 i realitat virtual, confia el seu màrqueting a Encerta Estratègia.

 

Aquest document representa el creixement orgànic que estem vivint en el nostre client en implementar una estratègia de xarxes socials personalitzada.

 

Fa aproximadament un any que Forma Disseny compta amb una estratègia de xarxes socials dissenyada per Encerta Estratègia, anys abans la marca comptava amb xarxes socials, però aquestes estaven inactives.

DESGLOSSAMENT DEL PROJECTE

EL DESAFIAMENT

 

Forma Disseny, es dedica a la representació virtual 3D, oferint solucions mitjançant infografies 3D representades en render, animacions i nous suports virtuals. Amb 25 anys d’experiència en un sector relativament nou i més de 5.000 projectes realitzats amb èxit in house, arriba a ser una empresa pionera a Espanya dins del sector del 3D. L’empresa està en constant actualització, posicionant-se a l’avantguarda de la tecnologia, així que aquesta volia aconseguir presència en les xarxes socials per a augmentar la notorietat de marca, dins d’un ampli mercat de competidors amb alts desenvolupaments tecnològics.

 

Ens trobem davant d’una comunicació B2B (Business to Business), per tant, hem implantat una estratègia de màrqueting enfocada a empreses, no a particulars. Quan ens dirigim a aquest públic estem davant d’un procés molt més llarg i amb un import superior. No obstant això, el pla de màrqueting B2B és orgànic: l’objectiu és canviar ràpidament a mesura que es desenvolupa el mercat.

 

Per tant, tenir èxit i impactar en el seu target en B2B depèn de molts factors. No obstant això, aquest èxit sempre dependrà de l’existència d’una estratègia que vertebri les accions que es duguin a terme.

 

A continuació, veiem algunes d’aquestes estratègies que hem tingut en compte:

 

  • Analitzar, analitzar i analitzar: Anàlisi prèvia, tant intern com extern.
  • Marcació d’objectius: Una base d’anàlisi ens va permetre marcar els objectius als quals arribar (OBJECTIUS SMART)
  • Definició del buyer persona: Hem conegut qui en el nostre client ideal.
  • E-mail màrqueting: Un dels pilars fonamentals en els negocis actuals. Ens permet d’una manera molt fàcil i directa de mantenir el contacte amb els clients.
  • Seguiment: Mesurament de totes les campanyes per a ser capaces de guanyar en agilitat i en eficiència, a més de conèixer quines accions ens resulten més rendibles i enfocar-nos cap a elles.

 

 

ES NOSTRE OBJECTIU 

 

Desenvolupar una estratègia de contingut i xarxes socials consolidada amb els valors de la marca, que atregui diferents audiències interessades en els serveis que ofereix Forma Disseny i orientada al sector arquitectònic i interiorisme, generant així credibilitat, confiança i desig.

 

Davant d’una comunicació B2B, vam haver de reconèixer les característiques del màrqueting B2B per a poder determinar les millors estratègies per a Forma Disseny, com:

 

  • Analitzar internament a Forma Disseny i externament al mercat al qual es dirigeix.
  • Plantejar objectius SMART: Específics, mesurables, assolibles, rellevants i marcats en un temps delimitat.
  • Definir un Buyer Persona, centrant-nos en persones i no en productes. Coneixent així tots els seus desitjos i necessitats.
  • Crear una base de dades per a fer un seguiment, enviar informació i contingut personalitzat, a través d’e-mail màrqueting.
  • Mesurar les accions, realitzant un seguiment de les campanyes i analitzar els resultats.

 

 

 

1. Recerca d’antecedentes

 

Abans de començar a construir una estratègia per al futur, vam haver d’analitzar el que s’havia fet en el passat mitjançant la realització d’una exhaustiva anàlisi. Així com l’estudi de les empreses competidores del sector, des d’un punt de vista estratègic. Després d’estudiar tota la informació recollida vam poder començar a desenvolupar l’estratègia digital que, com sempre, iniciem la fase amb l’elaboració de l’esquema de l’estratègia.
2. Elaboració de l’esquema de l’estratègia

La nostra recerca per a desenvolupar l’estratègia de xarxes socials va començar determinant alguns conceptes bàsics de tota estratègia de xarxes socials. El nostre objectiu? Ser capaços de respondre qui, quins, quan, on i per què.

 

  • Qui: Definim el públic objectiu de Forma Disseny.
  • Quin:  KPI anàvem a mesurar.
  • Quan:  Dies/hores òptimes de publicació arribar als clients decisores.
  • On: Plataformes de xarxes socials correctes / on està el públic objectiu.
  • Per què: Metes correctes que s’alineïn amb els objectius comercials i de màrqueting.

 

Aquestes preguntes van ser claus per a definir l’estratègia

 

3. Comprendre al seu públic objectiu

 

Dividim la nostra audiència en els següents mercats: Sector arquitectònic i interiorista, promotores i immobiliàries.

 

Així que, després d’identificar el públic al qual dirigir-nos, és primordial descobrir què és l’important per a ells Quines imatges i continguts els atreuen en les xarxes socials? Quins són els seus punts febles? Què busquen trobar en les xarxes socials? A quantes empreses de la competència estan seguint?

 

“Comprendre a la nostra audiència és clau per a desenvolupar una estratègia de xarxes socials que connecta amb ells les 24 hores del dia”. Mar Vilaplana.

 

 

4. Prova del contingut

 

Per a nosaltres, crear i provar contingut és una part important per a aconseguir una estratègia de xarxes socials reeixida, és un procés que s’ha d’ajustar contínuament.

 

Al llarg de les proves i la recerca, descobrim que exposar els projectes més potents de Forma Disseny, tant en format d’imatge com de vídeo, amb una breu explicació d’aquest, suposava un gran impacte per a l’usuari.

 

L’últim projecte publicat, el qual ha creat un gran impacte en xarxes socials és el de AEDAS HOMES:

 

Forma Disseny

 

5. La solució

 

Una estratègia de xarxes socials alineada amb els objectius generals de màrqueting de Forma Disseny. Amb l’estratègia ens dirigíem a una audiència ja activa i al mateix temps incorporem idees creatives per a generar l’interès de les noves audiències.

 

Per a potenciar la presència en línia de la marca, és essencial crear contingut que interessi a l’audiència, és per aquest motiu que aquesta es va segmentar en diferents grups, per a crear un contingut personalitzat i adaptat a l’usuari, per a tenir una audiència fidelitzada, defensora i prescriptora de la marca, però també teníem present una estratègia per a arribar a nous usuaris desconeixedors de la marca, però que els podria interessar els serveis que ofereix Forma Disseny.

 

 

 

CONCLUSIÓ

 

Les empreses estan utilitzant les xarxes socials de diferents maneres, publicació rere publicació és simplement una activitat curta per a mantenir viva la presència de la seva marca, però quan implementa una estratègia, pot usar les xarxes socials per a aconseguir els objectius.

 

Contacti amb nosaltres per a obtenir més informació sobre com Encerta Estratègia pot crear una estratègia de xarxes socials per a la seva empresa.

 

 

QUÈ ÉS FORMA DISSENY?

 

Forma Disseny inicia la seva activitat l’octubre de 1997 i es constitueix com a societat limitada l’any 2000, sent una empresa solvent que acumula més de 3.500 projectes realitzats amb èxit i a punt d’acumular 20 anys d’experiència en un sector relativament nou, sent així una empresa pionera a Espanya dins del sector del 3D.

 

 

Es dediquen a la representació virtual 3D, donant solucions als seus clients mitjançant infografies 3D representades en render, animacions i els nous suports virtuals actuals, l’empresa està en constant actualització, posicionant-se a l’avantguarda de la tecnologia, d’aquesta manera pot oferir nous productes als seus clients, amb la millor qualitat i en el menor temps possible.

 

Forma Disseny es reinventa segons les necessitats del mercat, això els ha portat a diversificar els seus sectors d’actuació, treballant en disciplines com l’arquitectura, enginyeria, medicina, educació, publicitat, videojocs, cinema i tots aquells reptes que els nostres clients ens puguin plantejar.

 

QUÈ ÉS ENCERTA ESTRATEGIA?

 

 

L’única agència de màrqueting, comunicació i estratègia de marca dirigida a l’empresa familiar.

 

Vam néixer el 2012 com a Agència de Màrqueting. Al llarg d’aquests anys, hem evolucionat amb les tendències del mercat i amb les necessitats dels nostres clients, desenvolupant els nostres serveis fins a convertir-nos en l’Agència-Consultora de Màrqueting, Comunicació i Estratègia que som avui dia.

 

 

LA NOSTRA ESPECIALITZACIÓ?

 

Una agència amb molta estratègia on el màrqueting i la comunicació estan enfocats a l’empresa familiar.

 

És per aquesta raó que podem dirigir qualsevol tipus d’acció: web, xarxes socials, màrqueting directe, embalatge, disseny gràfic, esdeveniments, aniversaris d’empresa, campanyes digitals, naming, logotip…

 

Diuen que quan treballes en el que t’apassiona és com si estiguessis sempre de vacances. Això és el que ens passa a Encerta quan treballem amb l’empresa familiar.

 

Des de 2012 hem participat en projectes de màrqueting i comunicació per a les principals empresàries del nostre país.

 

SECTORS APASSIONATS:

 

Per aquesta raó, treballem amb empreses de sectors Químic, farmacèutic i sanitari; Construcció; Alimentació i restauració; Siderúrgia, metal·lúrgia, fabricació i comercialització de maquinària; Serveis a empreses; Serveis recreatius, culturals, oci, etc

 

 

 

Posts relacionats