Instagram per l’empresa pot ser una bona plataforma de comunicació per a la teva empresa, però no sempre hem d’estar.
La resposta és no. Instagram no és compatible ni útil per a totes les empreses. És cert que milions de seguidors estan connectats a tota hora, durant tot el dia. També és cert que un perfil determinat de la població ha abandonat Facebook per a convertir-se en seguidor fidel dels comptes d’Instagram, però per molt emocionant que sigui aquesta plataforma en l’àmbit personal no significa que, com a empresa, hàgim d’unir-nos a ella de manera immediata.
Ser present en una xarxa social, significa tenir una estratègia i objectius ben elaborats, dedicar molt de temps i recursos per a l’elaboració i gestió de continguts i que el grup demogràfic afí a la marca sigui actiu en Instagram o en qualsevol altra plataforma.
Una cosa molt important que a nosaltres ens preocupa com a creadors i gestors de marques d’empreses familiars és la persona encarregada o empresa a gestionar aquesta xarxa social així bé com la resta de les xarxes que parlarem a continuació. La persona que viu amb les xarxes socials ha de ser algú afí a la companyia, amb els mateixos valors que la família, Coneixedor de l’estratègia de la marca i els projectes de l’empresa. No es tracta únicament de postejar, sinó de fidelitzar, crear una comunitat afí a la marca i això no és sinònim a vegades de tenir milions i milions de seguidors.
No obstant això, és gran pregunta que ens formulen els nostres clients, ens serveix per a exposar un breu resum de les diferents xarxes, els seus pros i les seves contres.
Xarxes socials globals classificades per nombre d’usuaris 2021
El líder del mercat, Facebook, va ser la primera xarxa social a superar els mil milions de comptes registrats i actualment compta amb més de 2.6 mil milions d’usuaris actius mensuals. Actualment, la companyia també posseeix quatre de les plataformes de xarxes socials més grans, totes amb més de mil milions d’usuaris actius mensuals cadascuna: Facebook (plataforma central), WhatsApp, Facebook Messenger i Instagram.
Facebook continua sent la plataforma de xarxes socials més utilitzada en el món, però ara hi ha sis plataformes de xarxes socials que reclamen més de mil milions d’usuaris actius mensuals cadascuna. Quatre d’aquestes sis plataformes són propietat de Facebook.
17 PLATAFORMES AMB MÉS DE 300 MILIONS D’USUARIS ACTIUS
- Facebook té 2.797 mil milions d’usuaris actius mensuals.
- L’abast publicitari potencial de YouTube és de 2.291 milions.
- WhatsApp té al voltant de 2 mil milions d’usuaris actius mensuals.
- Facebook Messenger té al voltant de 1.300 milions d’usuaris actius mensuals.
- L’abast publicitari potencial d’Instagram és de 1.287 mil milions.
- WeChat (inclòs Weixin) té 1.225 milions d’usuaris actius mensuals.
- TikTok té 732 milions d’usuaris actius mensuals.
- Douyin té 600 milions d’usuaris actius diaris (nota: els usuaris actius mensuals poden ser més alts).
- QQ té 595 milions d’usuaris actius mensuals.
- Telegram té 550 milions d’usuaris actius mensuals.
- L’abast publicitari potencial de Snapchat és de 528 milions.
- Sina Weibo té 521 milions d’usuaris actius mensuals.
- Kuaishou té 481 milions d’usuaris actius mensuals.
- Pinterest té 459 milions d’usuaris actius mensuals.
- Reddit té al voltant de 430 milions d’usuaris actius mensuals.
- L’abast publicitari potencial de Twitter és d’aproximadament 396 milions.
- Quora té al voltant de 300 milions d’usuaris actius mensuals.
LA REALITAT D’INSTAGRAM
Usuaris actius mensuals d’Instagram: +1 bilió
Nombre total d’usuaris actius diaris d’Instagram: + 500 milions
Històries d’Instagram Usuaris actius diaris: + 500 milions
Nombre de comptes que visiten les històries d’Instagram cada dia: + 500 milions
Nombre d’empreses en Instagram + 25 milions
DEMOGRAFIA D’INSTAGRAM
- 510 milions d’usuaris d’Instagram són dones i 490 milions són homes.
- 130 milions d’usuaris d’Instagram són dels EUA
- 67% dels adults estatunidencs d’entre 18 i 29 anys usen Instagram als Estats Units.
- 89% dels usuaris es troben fora dels EUA
- 293 milions de les audiències globals d’Instagram tenien entre 18 i 24 anys i 338 milions entre 25 i 34 anys.
- 72% dels adolescents usa Instagram.
- El 73% dels adolescents dels EUA Diu que Instagram és la millor manera perquè les marques es comuniquin amb ells sobre nous productes o promocions.
- Els usuaris d’Instagram passen una mitjana de 28 minuts per dia en la plataforma en 2020.
- 57 milions d’adolescents estatunidencs diuen que Instagram és la seva plataforma de xarxes socials preferida.
INSTAGRAM PER A EMPRESES
- Es va estimar que el 75,3% de les empreses estatunidenques estarien en Instagram en 2020.
- Ingressos anuals per publicitat en Instagram 13.860 milions en 2020.
- Més de 200 milions d’usuaris d’Instagram visiten almenys un perfil comercial diàriament.
- El 70% dels entusiastes de les compres recorren a Instagram per a descobrir productes.
- Hi ha 500.000 Influencers actius en Instagram.
- El 69% dels especialistes en màrqueting dels EUA Elaboren una estratègia en la qual s’invertirà la major part del seu pressupost d’Influencers en Instagram.
- 1/3 de les històries més vistes són d’empreses.
- Màrqueting d’Influencers ocupa més de la meitat del pressupost de màrqueting per al 17% dels especialistes en màrqueting.
- Contingut generat per l’usuari té una taxa de conversió un 4,5% més alta.
- 55,4% dels Influencers utilitzen Instagram Stories per a campanyes patrocinades.
- L’abast publicitari potencial d’Instagram és de 928 milions d’usuaris.
FETS CURIOSOS D’INSTAGRAM
- La foto amb més agrada en es Instagram és una foto d’un ou amb 54,2 milions de m’agrades.
- Fins ara, s’han pujat més de 50 mil milions de fotos a Instagram.
- Cada segon es carreguen 995 fotos en Instagram.
- Les publicacions amb una ubicació obtenen un 79% més de participació.
- El 60% de les persones diu que descobreix nous productes en Instagram.
- Fotos amb cares obtenen un 38% més de m’agrades.
- Publicacions amb almenys una etiqueta fan una mitjana d’un 12,6% més de participació.
- L’adhesiu de Giphy més utilitzat en Stories és l’adhesiu I Love You de Bianca Bosso.
- El filtre facial més utilitzat en les històries és Heart Eyes.
- Els usuaris d’Instagram interactuen més els dies de setmana, sent els dimecres i dijous els que mostren la interacció més gran.
- Més de la meitat dels comentaris i llegendes d’Instagram contenen emojis.
- Vídeos d’Instagram obtenen més de 2 vegades més participació que les fotos d’Instagram.
- Etiquetes més populars en Instagram són #Love, #Instagood, #Photooftheday, #Fashion i #Beautiful.
- La pizza és el menjar més publicat en Instagram a escala mundial, seguida del sushi.
- 68% de les persones acudeixen a Instagram per a interactuar amb els creadors.
- L’aplicació IGTV té 7 milions d’instal·lacions a tot el món.
Hem començat amb Instagram, però a poc a poc anirem mostrant les particularitats de cadascuna de les plataformes i xarxes socials. És important com a empresa conèixer aquestes plataformes i comprendre totes i cadascuna, de manera que si existeix una oportunitat per a connectar-se millor amb la nostra audiència, hem de saber com aprofitar-la millor.