Scroll to top
ca es

La marca de l’empresa familiar després del COVID-19

La marca de l’empresa familiar no pot quedar-se estàtica després de la pandèmia.

Un branding analitzat i actualitzat per estar a l’altura del que esperen els seus clients.

Les relacions són molt importants per a l’empresa familiar, tal com explicàvem en el nostre anterior post. Relacions humanes que reforcen el posicionament de l’empresa. Sobretot, parlem dels vincles que s’estableixen amb accionistes, la família, el personal, els clients i la pròpia comunitat en general. Relacions que són la part essencial de la marca de l’empresa familiar.

La importància de les relacions en l’empresa familiar i com afecten aquestes a la marca.

A l’empresa familiar, la marca s’ha construït durant dos, tres o més generacions. Una marca creada a partir de relacions properes que la mantenen en posició de lideratge, barrejada entre marques competidores o l’eliminen directament de la ment, en conseqüència dels valors i comportaments que aquesta tingui en un moment concret. És clar, que una fita clau de la nostra societat és la pandèmia que estem vivint i les accions que duen a terme les empreses familiars són claus perquè recordem l’informe publicat en el qual s’assegurava que més de el 30% dels clients abandonen una marca després d’una mala experiència.

La marca de la empresa familiar

La nova normalitat exigeix una revisió de l’estratègia de marca.

L’estratègia de la marca implica alguna cosa més que el logotip, el tagline, la web i el posicionament en els principals cercadors, el màrqueting de contingut i les xarxes socials. Millorar la marca implica explicar històries, escoltar i adaptar-se a partir de l’experiència de client, accions positives des de la marca, l’actitud dels empleats, la família i qualsevol membre que representa aquesta i la supressió de qualsevol enfrontament, queixes i accions que no generen bona entesa de dins cap a fora.

A dia d’avui, les famílies empresàries han de començar a construir marques sòlides, autèntiques i fortes que es centrin en oferir una experiència memorable a consumidor.

Preguntes importants que requereixen respostes encertades.

Què és la marca per a la família?

Els valors són diferents a les altres empreses familiars?

Quines accions realitzades són coherents amb els valors definits?

Quins fets s’allunyen d’aquests valors?

Quina és la raó de ser de l’empresa?

Coneixem als ambaixadors reals de la marca?

Quina relació tenen els treballadors amb la marca? Són fidels a ella?

Els nostres clients estimen la marca? Són capaços de defensar-la?

Per què els clients prefereixen la nostra marca i no la de qualsevol competidor?

Com volem fer sentir als clients?

HO ACONSEGUIM?

QUÈ HAURÍEM DE CANVIAR PER ACONSEGUIR-HO?

 

En conclusió, a mesura que l’empresa familiar ressorgeixi després de la pandèmia, el seu actiu més important serà la seva marca per atreure i mantenir els clients, empleats fidels i millorar els ingressos aconseguits.

La marca de la empresa familiar

Posts relacionats