Scroll to top
ca es

La marca en l’empresa familiar catalana. Família – Marca – Client

La marca en l’empresa familiar catalana es converteix en única si explica la seva història.

 

Reconèixer el valor de la història familiar beneficia o perjudica el posicionament de la marca en la ment del client?

 

No ho dubtem, sempre beneficia!

 

Durant molts anys i en determinats sectors, s’ha tingut la certesa de vincular la marca amb el concepte de família i molt més amb la història familiar, era una cosa que penalitzava. Primeres generacions fundadores de l’empresa creien que els clients, possibles accionistes, bancs i població en general considerarien a l’empresa “menys professional” si s’explicitava el concepte FAMÍLIA. La marca de l’empresa familiar catalana, ha estat desvinculada en moltes ocasions a la família i la seva història.

Res més lluny de la realitat. En general, el cencepte familiar té connotacions positives per a les persones. Crea un vincle emocional entre l’empresa i els clients, treballadors i reforça els llaços entre els membres de la família.

 

Per què la història de la marca de l’empresa familiar catalana té tant poder?

 

Comencem pel principi. Les empreses familiars catalanes tenen uns valors associats que marquen la diferència amb la resta de les companyies. Valors que captiven i aporten credibilitat a totes les persones que estan en contacte amb elles. Parlem de valors com la resistència, la capacitat d’adaptació al canvi, la humilitat, proximitat, longevitat i estabilitat. Això en el que genera un fort sentit de confiança en els consumidors i clients.

 

La marca de l'empresa familiar catalana

 

Tot i saber-ho i estar més que demostrat, només un terç de les empreses familiars comuniquen la seva història, els orígens i tota la travessia fins arribar al que són ara. En nombroses ocasions, empreses d’èxit que competeixen en mercats nacionals i internacionals són grans corporacions multinacionals.

 

Les històries ens acosten a les persones. Quantes vegades hem escoltat la frase de “em sento com un nombre” o “aquí em tracten com una persona”. Moltes oi? és la raó per la qual la història personal té tant sentit. Mitjançant la història de la marca a l’empresa familiar s’aconsegueix connexió, acostament i poder de convicció. És clar que aquesta història ha de ser explicada de manera especial per aconseguir cridar l’atenció del client i que aquest, no només la recordi, sinó que sigui capaç d’explicar-la també. La història real de la família, de la marca és la base del posicionament de la marca en la ment de client. El que recorden, el que es transmet i el que es rep és el valor que té la marca al client.

 

 

Fins a quin punt és important el cognom per reforçar el vincle empresa familiar – marca – història – client?

 

Per a una empresa familiar catalana,  no és inusual posar el cognom dels fundadors com nom o part del nom de la marca. Inicials, noms compostos, etc. Tal com vam llegir en una ocasió en Forbes, un estudi va plasmar que aquest tipus de epònim (utilitzar el cognom del propietari o dels propietaris en la marca de l’empresa) no només té un impacte positiu en les vendes, sinó també en el rendiment de l’empresa.

 

Pros per donar-li a l’empresa i la marca el cognom de la família.

  1. Orgull de pertinença a la família.
  2. El fundador crea l’empresa per passar el llegat a futures generacions.
  3. Major confiança per part del client si la marca va associada a la família.
  4. Els valors de la família estan implícits en la marca.
  5. El cognom reforça la història, l’experiència i aporta credibilitat.
  6. Les persones atrauen i s’uneixen a les persones.
  7. Es desperta un sentiment familiar al client. Pertinença a la família propietària de la marca.

 

“Al nostre país, un clar exemple d’empresa familiar catalana amb orgull de pertinença al cognom i als seus orígens són les bodegues. Aquestes, la majoria de propietat familiar, utilitzen el cognom de la família amb orgull per representar l’herència i l’experiència”.

 

 

Com a conclusió, recordar que la majoria de les empreses intenten posicionar-se com úniques i diferents al que ofereix la competència, però a vista del client o consumidor, els productes i els serveis majoritàriament són semblants. L’única cosa que ens posiciona com diferents és la nostra història i els valors amb els que treballem i vivim dia a dia.

Posts relacionats