Scroll to top
ca es

Marketing de continguts per a l’empresa familiar

Entén el màrqueting de continguts i aplica’l a la teva empresa familiar.

 

Hem parlat moltes vegades de la importància del màrqueting en l’empresa familiar i dels possibles beneficis que aquest pot aportar. Però, molts clients, ens pregunten com poden ells aplicar el màrqueting “modern” del qual tothom parla actualment i que sembla imprescindible perquè la seva empresa es posicioni. Doncs bé, com a amics i acompanyants de l’empresa familiar que som des de sempre, ens agrada simplificar les coses i aterrar-les en la realitat de l’empresa i del seu dia a dia. Avui ho farem amb el màrqueting de continguts.

 

Actualment s’utilitzen molts tecnicismes i anglicismes que, encara que moltes són tècniques noves derivades de la globalització i digitalització del món en el qual vivim, tenen els seus orígens en el màrqueting o accions promocionals de tota la vida. És més, hi ha conceptes que són exactament el mateix. Simplement, li canviem el nom.

– Mar Vilaplana –

Avui parlem del màrqueting de continguts, eina molt efectiva per a les empreses familiars, ja que reuneixen dues característiques a les quals se’ls pot treure molt de profit: la seva història i el coneixement sobre el seu producte o servei.

marketing de contenidos para la empresa familiar

Màrqueting de continguts per a l’empresa familiar. Crear contingut de valor

 

El màrqueting de continguts no és una altra cosa que crear contingut de valor per als teus clients o potencials clients.

Parlem d’aportar valor, però, aquesta frase manca de força si no li expliquem una mica millor veritat? Per a l’equip d’Encerta Estratègia, quan busquem que el contingut aporti valor el que perseguim és aportar una òptica diferent del contingut actual, que està circulant en el mercat.

Com? Convertint els continguts en casos pràctics, en demostracions, no sols en la teoria, però sobretot sent especialistes del que fem, especialistes de la nostra empresa, del nostre producte…

 

Perquè un contingut sigui interessant i aporti valor tenim dues opcions:

 

Que sigui útil.

Molta gent busca informar-se sobre un producte o servei, els seus beneficis, com usar-lo, trucs per a millorar el seu rendiment (com per exemple com servir correctament un vi per a poder apreciar tots els seus matisos), mètodes d’aplicació, etc.

 

Qui millor que l’empresa familiar que porta anys d’experiència en el sector i que coneix el producte o servei a la perfecció per a ajudar a resoldre totes aquestes necessitats?

El simple fet de compartir el teu coneixement sobre què saps fer i ajudar la gent a trobar la informació que estan buscant, no sols posiciona la marca com un referent en el sector, sinó que crea un vincle emocional entre el client i l’empresa.

 

“Si m’ajudes i estàs al meu costat, em quedo amb tu”

 

Que expliqui una història (el famós storytelling).

 

A la gent li agrada que li contin històries, que els expliquin que hi ha darrere de la família, els orígens, el producte i la marca. D’on sali, perquè va sorgir, quina és la seva finalitat, que problemes han tingut, etc. Qui millor que l’empresa familiar per a contar la història de la seva empresa, els efectes dels canvis generacionals, com han anat millorant i adaptant-se en l’actualitat?

… Una història contada des del principi i de la manera per a captar l’atenció

En aquest apartat volem esmentar el famós WHY (perquè), per què una empresa fa el que fa? quina és la seva finalitat?, Si definim la marca amb uns valors i uns objectius, és molt més fàcil que el públic que se senti identificat, empatitzi amb la marca i es converteixi en un client fidel.

Moltes vegades es comet l’error de construir el discurs comercial en l’ordre equivocat començant pel QUÈ fem, el COM el fem i el PERQUÈ el fem, mentre que hauria de ser al revés.

Perquè s’entengui posarem Encerta Estratègia com a exemple:

 

  • Ordre erroni. Fem màrqueting especialitzat en l’empresa familiar adaptant-nos al 100% a les seves necessitats perquè estimem aquest sector empresarial.
  • Ordre correcte. Volem ajudar l’empresa familiar a créixer i millorar adaptant-nos al 100% a les seves necessitats i identificant aspectes de millora, per això fem màrqueting especialitzat en aquest sector.

 

Sona diferent veritat? És molt important no perdre el focus de per què fem el que fem. És cert que una part de la població no compartiran la nostra filosofia i manera de fer, però, els que ho facin, seran fidels seguidors.

 

¿I com apliquem el marketing de continguts?

marketing de contenidos para la empresa familiar

Actualment, amb les eines en línia ho tenim molt fàcil, però el màrqueting de contingut es fa des de molt abans que internet existís.

A continuació, us vam mostrar algunes eines tant en línia com offline que podem utilitzar:

 

Xarxes Socials 

 

La més fàcil i intuïtiva. Les xarxes socials s’han convertit en la primera línia del màrqueting digital per a tot classe d’empreses, però encara més per a l’empresa familiar. I és que és molt el retorn que es pot aconseguir amb una inversió molt mínima. Si creem contingut de valor, ens desmarquem de la competència, i aconseguim que la nostra audiència s’interessi per nosaltres, podem anar creant una comunitat que estarà vinculada de manera emocional amb la nostra marca.

 

Videotutorials

 

Realitzar vídeos explicant com usar el producte, com aplicar-lo correctament, que beneficis ens aporta, etc. Exemple: Marca alimentosa explica receptes a elaborar amb els seus productes.

En cas d’oferir serveis, podem explicar la tècnica, les diferents maneres de realitzar-ho, els beneficis que ens aporta, etc. Exemple: Una barberia que faci videotutorials de com retallar la barba correctament o tallar-se el pèl.

Publicacions explicatives

 

Publicar gràfics que mostrin els beneficis del nostre producte o servei, fotos atractives que sedueixin a la nostra audiència i faci que vulguin saber més sobre nosaltres, trucs o explicació simple d’algun aspecte que la gent ens pregunti sovint.

 

Tallers

 

Una de les eines offline més utilitzades. L’empresa organitza un taller perquè els clients puguin assistir i descobrir els beneficis del producte o servei i com usar-lo o aplicar-lo mentre estan en contacte amb els especialistes i poden resoldre dubtes o aportar idees per a millores en un futur.

 

Blog

 

Apartat en el qual l’empresa comparteix novetats, tendències, alternatives o fins a reflexions internes que serveixen per a connectar amb el seu públic. Aquesta eina té un fons més estratègic, ja que ajuda a l’empresa a posicionar-se de manera en línia en els diferents cercadors.

 

Esdeveniments

 

Diverses empreses creen un esdeveniment per a promocionar el seu producte. Normalment són empreses complementàries, és a dir, que els seus productes o serveis estan relacionats. Exemple: un showroom d’una empresa de roba juntament amb una empresa de sabates o bijuteria.

Serveix per a promocionar el producte, donar a conèixer la marca i realitzar vendes creuades.

 

Vinyes Ruiz Jiménez, empresa familiar i la seva estratègia de màrqueting de continguts

 

«ATARDECERES» en Vinyes Ruiz Jiménez. Un bon exemple de màrqueting de continguts molt atractiu és el de les nostres amigues Vinyes Ruiz Jiménez que, des que vam tornar a la “nova normalitat” ofereixen una experiència fantàstica els dissabtes a la nit, en els quals s’organitzen concerts perquè el públic gaudi dels millors artistes del moment, en un ambient relaxat i divertit situat als jardins del mateix celler. I no es tracta únicament de gaudir del concert sinó, que durant l’estada, es poden tastar alguns dels seus vins  ecològics o l’especial de la casa anomenat “Capvespres” i com no, també picar alguna cosa que servirà ja de sopar. El preu de les entrades inclou una consumició i, com en la primera edició, s’oferirà la possibilitat de sopar allí amb el ‘food truck’ de Ventura Martínez (Xef Nino i Delicatto).

Marketing de Contenidos para la empresa familiar

Exacte, és un clar exemple de màrqueting de continguts, ja que inclou, d’una banda, un component emocional d’estar passant una estona agradable, envoltat d’un paisatge preciós i escoltant música en directe. I, d’altra banda, té el component pràctic d’oferir el producte de la casa perquè la gent el provi, pregunti, recomani, s’informi o compri.

Vinyes Ruiz Jiménez.

 

Ens va captivar la seva raó de ser i continuarem explorant els seus vins.
Després de diverses generacions dedicades al cultiu de la vinya, en 1998 la família Ruiz Jiménez fongui el seu propi celler a Aldeanueva de Ebro, amb l’objectiu de fer els seus propis vins de qualitat, en les seves finques, controlant tot el procés des de la vinya fins a l’ampolla.

Vinyes Ruiz Jiménez és un celler 100% ecològica i biodinàmica. 65 hectàrees de producció biodinàmica, tractades amb cura per a aconseguir raïm de qualitat.

Tota la seva producció es troba certificada per Agricultura Ecològica i per Demeter Internacional.

Hi ha moltes més eines de màrqueting de contingut que poden humanitzar la marca.

Vols saber-les o no saps com aplicar-ho a la teva empresa?

Parlem!

 

Posts relacionats