Scroll to top
ca es

Dinamitzar l’economia, marques i productes catalans és cosa de tots

Màrqueting amb sentiment per transmetre al consumidor el valor de les marques i els productes d’aquí.

Les marques locals han de remar en la mateixa direcció: el consumidor

El mercat local mai ha estat un aspecte fàcil pel que fa al consum però ara més que mai, les marques locals han de remar en la mateixa direcció: el consumidor. Aquest consumidor que ha canviat els seus hàbits, tal com també indica el professor Paco Lorente al seu article Un nou consumidor POST-COVID. que ha modificat la cistella de la compra i està en constant recerca de nous productes, noves marques, amb valors similars als seus, amb una història i proximitat que altres marques no poden oferir.

El primer que s’hauria d’analitzar és el temps que porta la marca en un mercat determinat i la seva conexió amb el comprador. La competència cada cop és més activa i la nostra obligació és tenir totalmente el coneixement sobre els hàbits de cobnsum, les telències, les tasques que està realitzant la nostra competència i el més important: quin es el grau de conexió entre els productyes de la marca i aquest comprador que desitgem.
¿La vostra marca continuarà venent els mateixos productes o existeix un plantejament estratègic de revolucionar el mercat local?
El que sempre hem de tenir clar i des d’Encerta ens encarreguem de treballar-ho en cada projecte és que la vostra marca és molt més que un logotip o un eslògan. És la vostra història que la marca ha assumit com a pròpia però no hauria de quedar-se de portes endins sinó sortir a l’exterior i crear un missatge, una història que soni i ressoni constantment en el comprador.
Centrar el posicionament de la marca en el conjunt de tàctiques i tasques diàries de màrqueting sense recuperar aquesta història és difícil per arribar a l’objectiu de tota marca: vendre + fidelitzar + repetició.

PER ON COMENCEM?

1. Què vol el mercat objectiu de la teva marca? No podrem començar una estratègia de màrqueting sinó sabem el que volen els que ens compraran, veritat? Investiguem el mercat.

Quina és la zona geogràfica on actua la teva marca?
Fins on podria arribar?. El territori és més ampli que per on es mou la marca actualment?
Quin és la mida total del mercat potencial de la marca?
Competència. És important saber qui és la competència de la marca, on està venent i sota quina estratègia.

2. Imaginem, pensem com la teva marca…Com és el client ideal? Qui t’agradaria que et comprés i fos fidel a la teva marca? Descobrim que necessiten, qui són, on compren, què compren, utilitzen plataformes ecommerce, on compren productes com els teus i quines plataformes fan servir per conèixer aquests productes (Google, Xarxes Socials, referències de coneguts…)? No és una recerca d’informació complicada, però sí que haurem d’elaborar un qüestionari digital i preguntar a la nostra audiència. Tenir aquesta investigació de mercat a mà és la línia de sortida per a l’èxit.

3. Ha arribat el moment de definir el missatge més apropiat per a la marca. Nosaltres anem a ajudar-te, però sempre tenint en compte: els valors de la marca, la raó del seu èxit, el to de la comunicació, els beneficis que oferim i com volem que reaccionin els compradors.

4. Recordem: El missatge és l’important. Centrem-nos en els clients que volem que comprin el teu producte per a ser els protagonistes del teu missatge.

5. Treballar amb el SEO de la teva marca de manera local perquè els teus clients potencials t’escoltin i es generi tràfic a la web. Per això, sempre tindrem en compte:

Disseny de web atractiu i de navegació fàcil

Velocitat de càrrega del web

SEO de la pàgina

Optimització Google Business

Paraules clau en contingut d’interès per als teus clients

6. El contingut, arriba a les xarxes socials. Un missatge que informi, precís, oportú, educat, ben escrit, atractiu i coherent amb la marca.

Sabem que no és una tasca fàcil i segurament no saps per on començar. A Encerta estem acostumats, ens hem especialitzat en marques i empreses familiars. Ens encanta la nostra feina i conèixer tot el que hi ha darrere de cada marca. Fem una trobada virtual i en parlem?

Posts relacionats