Scroll to top
ca es

Màrqueting digital fàcil per a les empreses familiars.

Màrqueting digital fàcil per les empreses familiars per a millorar el seu posicionament en el mercat.

 

Noves empreses i grans companyies creixen en el mercat gràcies a la seva estratègia de màrqueting digital. El Màrqueting digital és fàcil per a les empreses familiars, més del que sembla.

 

Sense Màrqueting digital, les empreses familiars corren el risc de quedar-se obsoletes. Incorporar el Màrqueting Digital en l’estratègia de la companyia pot ser més fàcil del que sembla inicialment.

 

El Màrqueting Digital té moltes coses en comú amb l’empresa familiar.

 

Fa temps, vaig llegir una afirmació que em va semblar molt interessant “El màrqueting digital funciona com una empresa familiar” i és totalment cert.

Vegem per què:

  1. Es nodreix de tot el que portem après del Màrqueting tradicional.
  2. Si el Màrqueting Tradicional es va enfocar durant molt de temps en les 4 P, és ara el Màrqueting Digital el què afegeix 5 T:
    1. Tecnologia
    2. Tendències
    3. Talent
    4. Tècniques
    5. Tàctiques
  3. Innova quan apareix una crisi o recessió econòmica.
  4. Colpeja fort quan hi ha una oportunitat en el mercat

Veient i analitzant els anteriors punts, per què moltes empreses familiars no utilitzen l’estratègia digital per a la construcció de la marca i generació de nous clients, que fins ara no eren considerats ni clients potencials?

Personalment crec que sempre s’ha transmès que tot el que hi ha al voltant del màrqueting digital és per a noves generacions, que és massa innovador i complicat, traçant una àmplia línia de separació entre l’estratègia de negoci de l’empresa familiar i l’estratègia de Màrqueting digital.

 

El Màrqueting digital és més fàcil per a les empreses familiars que per a una altra mena de companyies que ja l’estan utilitzant.

Quan ja està interioritzada la necessitat i l’exigència d’estar digitalment en el mercat, es pot implementar una estratègia digital específica per a l’empresa familiar amb una inversió inicial baixa que garanteixi un retorn visible durant temps.

Consells per a desenvolupar un pla de màrqueting digital fàcil per a l’Empresa Familiar.

 

Marketing digital empresas familiares

El Màrqueting Digital funciona com una empresa familiar.

1. INTERIORITZAR LA IMPORTÀNCIA DEL MÀRQUETING DIGITAL.

El mercat canvia constantment, el client és menys fidel que fa anys i té més informació i capacitat per a decidir i canviar de marca en qüestió de segons, ja que simplement mitjançant un dispositiu mòbil pot comprar mobles, alimentació, apuntar-se a la universitat, vendre i comprar roba i trobar les sabatilles (que porta temps buscant a les botigues físiques) en un ecommerce que ha muntat una botiga que està situada en l’altra punta del mapa.

Davant la possible amenaça de tancament per caiguda de vendes, moltes botigues físiques han incorporat un procés comercial digital, complementari o no al canal tradicional.

Dia a dia, treballem amb marques familiars que han incorporat la web en el seu departament comercial. Però també ens  trobem amb empreses que tenen la seva pàgina web obsoleta, freda i sense cap mena de connexió amb el client. En moltes ocasions, és una inversió que es va fer fa temps “perquè tocava”.

 

Si es treballa la web com a element clau de l’estratègia de negoci i estratègia comercial s’aconsegueix generar seguidors, captar clients potencials. fidelizar al client actual i augmentar les vendes. Mar Vilaplana

 

Quina és la peça clau? El Màrqueting de Continguts.

Quan es coneix el Màrqueting Tradicional i l’empresa està familiaritzada amb ell, el màrqueting de continguts pot ser una mica singular. No obstant això, hem de pensar que el màrqueting de continguts no reemplaça al màrqueting que ha realitzat l’empresa fins ara, sinó que s’incorpora i suma.

El Màrqueting de Continguts comporta la creació de contingut atractiu que sigui rellevant per a la ciutadania (clients potencials) amb la finalitat d’atreure nous clients i augmentar les vendes actuals.

2. ESTABLIR OBJECTIUS A CURT I LLARG TERMINI EN L’ESTRATÈGIA DE LA MARCA.

La nova normalitat exigeix una revisió de l’estratègia de marca i amb això, tenir clars que objectius es volen aconseguir amb el Màrqueting Digital: augmentar notorietat i coneixement de marca, incrementar el trànsit a la web corporativa o ecommerce, aconseguir més clients, fidelizar i crear una relació amb aquests clients a través de les xarxes socials, incrementar les vendes, convertir les visites en vendes i aquestes en clients fidels…

 

3. CONÈIXER Als TEUS CLIENTS ACTUALS, POTENCIALS I ALS QUALS ELS AGRADES.

Els empresaris i responsables de màrqueting tendeixen a afirmar que coneixen perfectament als seus clients. Les empreses amb llarga trajectòria, presents en el mercat durant generacions pensen que els seus clients no han canviat.

Davant aquesta afirmació, des d’Encerta, sempre plantegem les mateixes preguntes:

 

  • La manera de comprar és la mateixa que fa 5 o 10 anys?
  • Coneixes els hàbits de compra dels teus clients?
  • Pots descriure tot el procés de compra del teu públic potencial?
  • Saps quines són les eines de màrqueting més efectives pel teu client?

 

4. COHERÈNCIA EN TOTS ELS PUNTS DE CONTACTE

Tant en l’estratègia que seguim en els canals de màrqueting digital com a màrqueting tradicional, la marca ha de ser coherent i transmetre una mateixa línia de comunicació, to i missatges. En cas contrari, l’única cosa que s’aconseguirà és confusió, falta de credibilitat i pèrdua de clients.

 

Des d’Encerta ajudem les marques a contar les seves històries a través d’estratègies digitals innovadores, xarxes socials, email màrqueting, noves tecnologies, tendències actuals i campanyes de màrqueting de contingut diferencials. Estem convençuts que l’offline és online. Treballem per a crear experiències que augmentin la fidelitat a la marca i connectin amb els clients, sense importar el moment ni el lloc.

Posts relacionats