Scroll to top
ca es

4 Estratègies de Màrqueting a l’Empresa Familiar

Últim trimestre 2020: 4 estratègies de Màrqueting a l’Empresa.

 

Cal canviar l’estratègia de màrqueting a l’empresa per seguir il·lusionant els clients com el primer dia. Perquè una empresa  passa de generació en generació, els valors, els principis, l’amor per l’empresa i la pròpia família no canvien, però els clients sí.

Tens 10 minuts? Compartim 4 estratègies que hem dut a terme amb empreses familiars catalanes i HAN FUNCIONAT!

 

Si l’empresa canvia de generació, l’estratègia de màrqueting s’ha d’adaptar al mateix ritme.

 

 

Marketing para la Empresa Familiar

 

Tàctiques de Màrqueting per a l’Empresa Familiar catalana que funcionen quan conviuen dues o més generacions.

 

1- Rebranding. Canvi de la identitat visual de la marca de l’Empresa Familiar catalana

 

En primer lloc, el que més espanta als empresaris és quan els parles de la marca, de la seva actualització, de la necessitat de canviar el logotip, el naming o crear una frase per ajudar als clients a posicionar l’empresa. La marca és un intangible.  Probablement, les primeres generacions de les empreses familiars catalanes no han valorat, però les generacions més joves que han entrat en càrrecs directius, ho veuen com una eina clau en l’estratègia de negoci de la companyia.

 

Un canvi en la identitat visual de la marca pot significar una cosa tan senzilla com la integració d’un nou color al logotip o packaging o alguna cosa tan impactant com un canvi de nom de l’empresa,  dels serveis oferts o el producte comercialitzat.

 

A  més, quan treballes l’estratègia, coneixes bé la marca, la família, els empleats, el mercat al què es dirigeix ​​la marca i els serveis / productes que ofereixen. Per tant,  pots determinar si és necessari un canvi o és important mantenir la mateixa imatge.

 

“Crec en el canvi i en adaptar-se, però no es pot canviar una marca sense un exhaustiu anàlisi, estratègia corresponent i un 100% de convenciment per part dels propietaris de l’empresa.”

Mar Vilaplana

 

Raons per les quals les empreses catalanes decideixen dur a terme una estratègia de Rebranding:

 

  • Actualització de l’estètica. La imatge es veu antiga i poc d’acord amb els productes oferts.
  • Atraure clients perduts o nous clients.
  • Entrar a un nou mercat.
  • Mai ha existit un logotip a l’ésser una empresa que venia a altres empreses catalanes directament.
  • El nom no transmet els valors de la família ni el propòsit de l’empresa catalana.
  • L’estratègia d’exportació a nous mercats exigeix ​​un canvi.
  • La marca no és transversal ni coherent amb totes les línies de negoci actuals.

 

Casos pràctics: PIME Specialist Coating, GlassPackaging, Petrolis de Barcelona.

 

2- Una web lluny del 1.0

 

La web de l’empresa és el que anomenem “la llar” de la teva marca. Per tant, és a la web on podem controlar els continguts que es volen transmetre, la visibilitat, la imatge visual per als clients, el tipus de visitants que té, el posicionament en cercadors…

 

La majoria d’empreses familiars catalanes van crear una web fa anys, l’han canviat o no en funció d’ofertes i propostes que han rebut, de l’estratègia marcada per directius i departaments de màrqueting. Aquests, s’han preocupat únicament de la imatge que es transmet, sense tenir en compte que a Google i altres cercadors, la imatge visual no és el que més els preocupa.

 

La web de la teva empresa està pensada perquè tingui un posicionament òptim?

 

Raons per les quals les empreses familiars decideixen tenir una web corporativa:

 

  • Presència en línia. El client no només atendrà les recomanacions dels amics sinó que la seva compra pot venir determinada per les opinions publicades a la xarxa juntament amb el màxim d’informació que es mostri sobre l’empresa. Recordem que la web és la imatge de la nostra empresa durant 24 hores i tot el que passa al voltant d’ella és bàsic perquè un client segueixi fidelitzant-se, es captin nous clients i es recuperin aquells perduts.
  • ¿Les claus? Rapidesa per trobar informació, Eficàcia i Comoditat per navegar des de qualsevol dispositiu.
  • Si la web és la teva eina de venda, cuida-la al màxim. Informa, resol, fidelitza i ven a partir de la web mitjançant ecommerce, blog, newsletter… No permetis que la teva marca estigui silenciosa.
  • No confiïs tota la teva comunicació a les xarxes socials. Un post, anunci, fotos o vídeos, no es pot controlar el recorregut que tindrà i si està funcionant o no en el que a conversió de vendes es refereix. A través de la web, no tens publicitat ni veus de tercers que distreguin a l’usuari. L’empresa estableix el camí de la informació que vol transmetre per captar l’atenció. Potser és menys divertit però més fidel per assolir els objectius estratègics.

 

Casos pràctics: GSS®, Jardín Móvil, GlassPackaging

 

3- Xarxes Socials

 

Els Millennials (1981-1996) i la Generació X (1965-1980) utilitzen els mitjans de comunicació digitals de forma similar. De manera que, els primers opten per les xarxes socials per informar-se, mentre els segons trien la televisió com a mitjà de referència, segons l’estudi «Millenials vs Generación X» de IAB Spain.

 

Els primers passen la barrera de les 3 hores diàries connectats a el mòbil. Això vol dir que estan molt més aferrats a les marques i empreses catalanes a través d’aquestes eines que als esforços tradicionals de màrqueting com la publicitat en televisió o ràdio.

 

Aquest aspecte, és fonamental per a l’equip de Encerta quan comença a treballar amb una marca d’empresa familiar catalana. Conèixer al client actual, al client perdut i al client potencial, aquell al què es vol arribar i actualment no considera la marca o producte és el punt de partida per traçar l’estratègia en xarxes socials.

 

Les marques poden obtenir grans beneficis a través d’aquesta senzilla però constant i coherent pràctica de màrqueting.

 

Amb la publicació regular de contingut, informació del producte, imatges i anuncis, promocions, experiències … es connecta amb els clients. Això permet impulsar les vendes i el coneixement de la marca.

 

Casos pràctics: Mesaparaocho

 

4- Patrocini

 

El patrocini va de la mà amb la marca, les xarxes socials i altres tàctiques de màrqueting realitzades. Quan es realitza correctament, totes són formes molt efectives d’obtenir exposició per a la marca.

 

Les marques aposten cada vegada més pel món de l’esport per donar-se a conèixer, però, ¿en què consisteix l’estratègia de patrocini de les principals companyies? Exemple de Patrocini esportiu.

 

Elaborar una estratègia de màrqueting per a l’Empresa Familiar, de qualsevol sector o si actua B2B o B2C, és clau per traçar un pla d’actuació, triar les eines més adequades i que vagin coordinades coherentment entre si. Només així s’aconsegueix comunicar de manera sincera i efectiva als clients.

Posts relacionats