ELS PROS I ELS CONTRES DE SUBCONTRACTAR MÀRQUETING I RELACIONS PÚBLIQUES
Podeu tu i el teu equip manejar solos el màrqueting i les relacions públiques?
Aquí et mostrem com decidir si subcontractar aquests components en el teu negoci.
- No totes les empreses necessiten associar-se amb una agència de màrqueting, però les empreses de tercers poden ajudar a les empreses amb una experiència mínima en màrqueting.
- Si contractes a un expert o a una agència de relacions públiques, brinda’ls suficient accés per a comprendre el negoci i la cultura.
- Si la teva empresa es beneficia de l’ajuda externa per a interactuar millor amb la teva audiència, la subcontractació pot valer la pena.
Aquest article és per a persones amb negocis que estan considerant subcontractar tasques de màrqueting i relacions públiques.
Quan es tracta d’esforç de màrqueting i relacions públiques (PR), les petites empreses poden sentir-se perdudes. Hi ha dotzenes de plataformes de xarxes socials, oportunitats de màrqueting tradicionals, empreses de màrqueting digital, experts en SEU i altres fonts d’informació per a tenir en compte. Desafortunadament, la quantitat de canals i recursos és aclaparadora. És més fàcil externalitzar les tasques de relacions públiques i màrqueting per a llevar-te aquesta càrrega de damunt.
Si bé la subcontractació d’aquestes iniciatives té beneficis clars, també existeixen inconvenients en permetre que una empresa externa manegi la teva empresa i les relacions públiques. Si et preguntes si subcontractar o no aquests assumptes comercials, considera tots dos costats de l’equació abans de prendre una decisió.
AVANTATGES DE SUBCONTRACTAR MÀRQUETING I RELACIONS PÚBLIQUES
Comencem amb els aspectes positius. Hi ha moltes raons valuoses perquè externalitzis les tasques de relacions públiques i màrqueting. Els propietaris de petites empreses no us heu de sentir malament si trieu fer-ho vosaltres mateixos en lloc de contractar un administrador de xarxes socials, un coordinador de màrqueting o qualsevol altre empleat intern. No hi ha res de dolent a necessitar ajuda externa.
“De totes les activitats de màrqueting per a subcontractar, les relacions públiques serien les primeres en la meva llista”, – Mark Allwood, director executiu de GlobalX UK. “El que molts propietaris de petites empreses no s’adonen és que la major part del treball que realitzen les agències de relacions públiques està sota la superfície. Les relacions públiques no es tracten només de grans idees i redacció experta. Amb la finalitat d’assegurar la cobertura amb èxit, les agències se sumen contínuament a la seva xarxa de periodistes i contactes. Fan això cada dia, i no és una cosa a la qual el propietari d’una petita empresa o un gerent de màrqueting intern tingui temps per a dedicar-se”.
Des d’Encerta Estratègia, et presentem més raons per les quals pots voler subcontractar els esforços de màrqueting i relacions públiques de la teva empresa.
1. POTS CONCENTRAR-TE EN LES TEVES RESPONSABILITATS EMPRESARIALS.
El positiu de subcontractar qualsevol cosa, inclòs el màrqueting i les relacions públiques, és recuperar temps per a concentrar-te en altres responsabilitats empresarials. Si ets l’amo d’una botiga d’aliments local, és probable que t’encanti cuinar i parlar en l’establiment amb els clients i probablement no vols passar tot el dia programant publicacions en Facebook o comunicant-te amb les organitzacions de les notícies locals per a obtenir una possible cobertura dels mitjans.
Quan subcontractis les teves relacions públiques, una altra persona s’encarregarà d’aquest treball mentre tu t’enfoques en el millor que saps fer.
Això no significa que no estaràs involucrat en el procés de la pluja d’idees per a les campanyes de xarxes socials o en el seguiment dels esforços de relacions públiques, però gràcies a la subcontractació de les tasques que et requereixen molt temps i esforç no et farà falta manejar totes les petites parts de l’execució de les campanyes.
Per a alguns executius, això és un somni fet realitat. Així i tot, els propietaris de petites empreses heu de mantenir alguna connexió amb l’empresa de relacions públiques o amb l’agència de màrqueting, ja que és important supervisar aquests processos.
“[La subcontractació] no significa que un emprenedor hagi de lliurar projectes a cegues; és essencial que l’emprenedor aprengui els conceptes bàsics primer per a poder tenir una conversa intel·ligent i informada sobre el que el seu especialista està fent pel seu negoci, però està bé lliurar projectes que van més enllà del que un empresari pot fer per si mateix de manera efectiva”, – KM Robinson, educador de màrqueting en xarxes socials
2. POTS GUANYAR MÉS ATENCIÓ DELS MITJANS.
A Encerta Estratègia et podem ajudar al fet que el negoci generi més atenció dels mitjans que si ho fessis tu només.
En el nostre equip sabem el que fem millor, que la majoria dels amos de negocis i podem elaborar arguments per als mitjans de comunicació, que fan que la seva empresa surti en les notícies. Unes notícies positives i gratuïtes que arribessin als seus clients.
Dit això, també et podem ajudar amb els esforços de servei al client, on podem incloure la interacció amb fonts de mitjans i respondre a les preguntes dels periodistes perquè tu no ho hagis de fer, un servei valuós proporcionat per Encerta Estratègia.
3. ELS EXPERTS PODEM SOLIDIFICAR LA TEVA ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING.
Les petites empreses a vegades necessiteu ajuda per a definir exactament qui és el públic objectiu.
En Encerta Estratègia determinem l’audiència correcta que permetrà a la teva empresa crear una estratègia de màrqueting sòlida, en lloc d’endevinar què atrauràs i involucressis als clients.
La subcontractació de serveis de màrqueting et permetrà reduir la teva audiència i enfortir l’estratègia de màrqueting general.
“Sorprenentment, moltes petites empreses necessiten ajuda per a poder identificar qui és realment la seva audiència”, – Karen Swim, presidenta de Sol PR Pro. “Sempre em sorprèn això. Tenen aquesta idea confusa, o tenen aquesta idea realment precisa, o pensen que se suposa que han de ser tot per a totes les persones. Tenir un expert que vingui i realment l’ajudi a definir, això pot ser molt valuós i pot permetre-li ser més efectiu amb els seus recursos”.
CONTRES DE SUBCONTRACTAR MÀRQUETING I RELACIONS PÚBLIQUES
1. POT SER COSTÓS
Si subcontractes les tasques de màrqueting en lloc de fer-les el teu mateix, pagaràs per aquesta ajuda, sabent que les millors empreses de relacions públiques i els experts en màrqueting no som barats.
Per a algunes empreses, les recompenses potencials de les campanyes reeixides no són suficients per a justificar una ajuda externa. És possible que empreses amb objectius més petits no necessiteu una gran assistència en relacions públiques i màrqueting, per la qual cosa la subcontractació pot no ser un ús beneficiós dels diners.
D’altra banda, el cost de la subcontractació no és molt diferent del de contractar un gerent de màrqueting intern. També val la pena assenyalar que podries considerar la despesa en subcontractació com una inversió en el teu negoci, en lloc d’una altra despesa.
“El que en realitat estàs fent és invertir per a guanyar diners”, va dir Swim. “És un gran error descurar-lo, sentir que és una despesa que no té un benefici tangible. Els esforços de màrqueting i relacions públiques absolutament poden ajudar-ho a generar ingressos nets”.
2. POTS FER EL TREBALL TU MATEIX
No subcontractis pel bé de la subcontractació. Si pots fer el treball de manera efectiva pel teu compte, fes-lo. Si no pots, considera l’ajuda d’un tercer, com a nosaltres, Encerta Estratègia. Alguns amos de negocis prefereixen manejar aquests assumptes personalment perquè realment gaudeixen del màrqueting i de ser creatius amb els membres de l’equip en lloc de portar a un tercer extern.
“En el nostre cas, en aquesta etapa, els desavantatges van superar significativament als avantatges”, – Amy Finlay, cofundadora de Edinburgh IFA. “Com a resultat d’assumir les tasques internament, hem desenvolupat moltes idees addicionals de màrqueting i relacions públiques en les quals probablement mai havíem pensat si haguéssim subcontractat. La subcontractació simplement no ens hauria permès generar les idees, i haver d’executar constantment aquestes idees i plans per algú fora de l’empresa hauria estat un veritable mal de cap des del punt de vista logístic”.
Si t’encanta el màrqueting i les relacions públiques i saps com executar campanyes de màrqueting amb èxit, probablement no té sentit que t’associïs amb un tercer. Contractar ajuda externa podria fins i tot danyar el teu negoci.
La subcontractació funciona millor per a les empreses que necessiten orientació addicional en aquesta àrea, tenen poc temps o simplement no tenen membres de l’equip qualificats per a abordar aquest tipus d’iniciatives.
3. POT HAVER-HI DESAFIAMENTS CULTURALS
Uns dels majors desavantatges de la subcontractació és que un expert extern no conegui a l’empresa tant com tu la coneixes. És més fàcil per a tu o un membre del teu equip crear idees relacionades amb el negoci que per a algú que a penes sap el que fa l’organització.
Si decideixes col·laborar amb un professional de totes maneres, cerca un expert com Encerta Estratègia que prengui el temps per a aprendre sobre el negoci i la cultura de l’empresa. Desitges que totes les teves campanyes de màrqueting i relacions públiques reflecteixin els valors de l’empresa, alguna cosa que és possible que un tercer no ho pugui aconseguir.
“Pot haver-hi alguns desafiaments si el soci subcontractat adequat no s’adapta perfectament a la cultura del negoci”, – Eric Dahl, consultor de màrqueting. “En enviar missatges a la seva audiència, capturar la veu autèntica de l’empresa és fonamental. He vist ocasions en les quals el soci de màrqueting o de relacions públiques subcontractat ha fracassat en fer això. Per tant, el procés de selecció de talents subcontractats ha de ser adequat; en cas contrari, els beneficis de cost i eficiència no faran cap diferència”.
Informar una empresa de màrqueting o a una agència de relacions públiques sobre el negoci és com incorporar a un nou empleat. Presa les mesures necessàries per a assegurar-te que poden fer bé el treball. Si estan representant el negoci, assegura’t que poden representar la marca de manera precisa i professional.
LA DIFERÈNCIA ENTRE MÀRQUETING I RELACIONS PÚBLIQUES
Sovint es parla de màrqueting i relacions públiques al mateix temps perquè tots dos fan córrer la veu sobre el negoci. Però no són exactament el mateix. En tot cas, les relacions públiques són part del màrqueting. Comprendre aquests matisos és vital en avaluar si necessites o no assistència subcontractada.
Relacions Públiques (PR) és l’ús estratègic de comunicats de premsa, llançaments individuals, esdeveniments i participació de la comunitat per a cridar l’atenció. Aquesta atenció pot provenir dels mitjans tradicionals, persones influents en les xarxes socials o qualsevol entitat els comentaris de la qual puguin donar forma a la reputació de l’empresa. El màrqueting se centra més en la promoció que en la reputació. El principal objectiu és emfatitzar directament els teus productes i serveis per a impulsar les vendes. PR construeix el teló de fons en el qual comercialitza l’empresa.
ON ENTRA EN ESCENA LA GESTIÓ DE LA REPUTACIÓ EN LÍNIA?
La noció de relacions públiques com un enfocament basat en la reputació podria portar a la ment la gestió de la reputació en línia (ORM). Aquest és un bon punt, ja que els dos van de bracet, però no són exactament el mateix.
PR es tracta de construir la teva reputació, ORM es tracta més d’eliminar qualsevol informació negativa. Això pot significar elevar la cobertura positiva en línia per a enterrar l’atenció negativa o recopilar excel·lents ressenyes de clients a través de plataformes en línia. No es tracta de presentar als periodistes ni de planificar esdeveniments; això seria relacions públiques, que, de nou, és una forma de màrqueting.
Suggeriment: llegeix les nostres ressenyes per a conèixer més raons per les quals la teva empresa podria beneficiar-se d’ORM. En particular, consulta els nostres serveis en la plataforma web, per a veure que som la, millor opció per a petites empreses.
RELACIONS PÚBLIQUES I MÀRQUETING INTERN VS. SUBCONTRACTAT
Una empresa de màrqueting subcontractada pot actuar com un empleat de temps complet, encara que no ha d’oferir assegurança mèdica i altres beneficis als treballadors contractats. Les agències independents de màrqueting i relacions públiques poden ajudar la teva empresa a obtenir l’atenció necessària per a augmentar les vendes, especialment si necessites orientació en crear estratègies de xarxes socials i relacions públiques. D’altra banda, no totes les empreses necessiten ajuda subcontractada. Només s’ha de pagar per un expert, sigui que treballi internament o no, si pots brindar-li el valor que mou el seu negoci en la direcció correcta.
Per a aconseguir l’èxit com a petita empresa, has d’aprofitar al màxim els teus recursos. Els empresaris han de fer un bon ús dels recursos a la seva disposició i, a vegades, la subcontractació utilitza millor aquests recursos. No és fàcil crear una estratègia de relacions públiques efectiu sol. Moltes empreses troben que fer servir una agència de màrqueting facilita el procés. Obtingui més informació sobre la subcontractació per a la seva empresa.