Com saber si la teva empresa necessita subcontractar el Màrqueting, sent una empresa familiar catalana.
Aprofitar al màxim el Màrqueting subcontractat. Adquirir experiència, estratègia i tàctica d’un departament de màrqueting d’una empresa externa.
Comencem pel principi que és el que ens ajudarà a entendre realment en què consisteix Subcontractar el Màrqueting.
La definició de Subcontractació, segons el Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, el DIEC, esns diu que és Confiar, sota la seva responsabilitat, (una feina o part d’una feina que té al seu càrrec) a una altra persona. A partir d’aquí, tots ho entenem perfectament quan es tracta de contractes industrials, comptabilitat, consultoria, arquitectura, etc. Però, en el moment que entrem en Màrqueting i el que abasta aquesta subcontractació no queda tan clar.
Subcontractació de Màrqueting o Outsourcing.
Certament, subcontractar el màrqueting permet a les empreses catalanes, i especialment les familiars, adquirir tota l’experiència, les eines i les tàctiques d’un departament de màrqueting integral d’una empresa externa. Més aviat elimina la necessitat de contractar personal de màrqueting que doni resposta a cada necessitat específica. Per tant, la subcontractació permetrà a l’empresa comptar amb un departament de màrqueting extern i especialitzat en Màrqueting estratègic, Màrqueting Digital, Web, Esdeveniments, Disseny Gràfic, etc., tal com s’indicava en l’article publicat en Forbes, el mes de març passat.
És subcontractar el Màrqueting la millor Solució per a la teva empresa?
Si el teu equip actual cobreix tots els aspectes del màrqueting, és possible que no hi hagi raó per a subcontractar. No obstant això, un dels beneficis clau de comptar amb un equip de màrqueting subcontractat és que pot estalviar molts diners a l’empresa.
Quan una empresa decideix subcontractar el màrqueting, pot accedir a múltiples professionals de màrqueting, que treballen com a equip i comprendran i prendran les menors decisions per a la teva marca i empresa. Consisteix a anar tots a l’uníson. Subcontractar, en aquest cas i per a Encerta, significa anar de la mà, estar en el mateix projecte, formar part de l’empresa i perseguir els mateixos objectius. No concebem el Màrqueting com un projecte finit, com un encàrrec d’una cosa concreta per a un període de temps.
“Per a nosaltres, ser el departament extern de Màrqueting és formar part de l’empresa”. Mar Vilaplana
Subcontractar el Màrqueting serà beneficiós per a l’empresa si…
- L’objectiu és reduir la despesa general de Màrqueting.
- L’empresa necessita una nova visió i estratègia de Màrqueting.
- L’equip intern no està preparat per a elaborar una estratègia de Màrqueting per a afrontar el futur pròxim.
- Es necessita experiència de Màrqueting addicional.
- Recursos Humans suggereix no contractar a més personal en la companyia.
- No es té temps per a formar i dedicar-li hores a un nou empleat.
- Interessa establir una estratègia amb un director de Màrqueting amb experiència en el mercat i amplitud de sectors.
- La web ha de ser desenvolupada des d’aportar una nova experiència al client.
- Es busca una destresa en Màrqueting Digital.
Quan Encerta es converteix en el Departament de Màrqueting Extern, el viu, s’adapta i ofereix:
- Trasllat a l’empresa per a conèixer l’ADN d’aquesta, els valors i objectius, l’equip, el producte, el procés i el mètode.
- Definició d’expectatives del projecte i tot allò que està inclòs com lliurables, tàctiques, calendari, costos i metodologia.
- Som part de l’equip, no un extern que ve de visita.
- Contrastem la nostra experiència en cada camp necessaris per a la marca.
- Lliurament d’informes i reportis del projecte i la seva evolució.
- Consensuem els objectius clars i mesurables.
Per tant, ara pot ser el moment adequat perquè la teva empresa consideri subcontractar el màrqueting per a començar a veure un canvi real en les accions realitzades per la marca i collir els èxits que tant de temps camineu buscant.
?? Si creus que és el moment adequat i necessiteu més informació sobre com podem ajudar a la vostra empresa si subcontracteu Màrqueting, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres. Estarem encantats de parlar sobre tots els beneficis que té el Outsourcing o subcontractació de Màrqueting.