Marketing Digital

10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting

10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting

 

La indústria del màrqueting avança a un ritme bastant ràpid. A penes ens familiaritzem amb una nova plataforma i com aprofitar-la al màxim per als nostres clients, quan sorgeix una altra eina de màrqueting útil.

 

 

Realment hi ha moltes coses que podem compartir amb tu sobre la indústria, així que hem recopilat 10 principals coses que has de saber sobre màrqueting.

T’oferim aquesta llista de 10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting, abans de contractar una agència de màrqueting com encerta estrategia.

 

1. El màrqueting és una mescla de ciència i art

 

Al contrari amb el que programes com “Emily a París” poden fer-te creure, el màrqueting no es tracta només de fer que les coses llueixin boniques o tornar-se instantàniament virals. És una delicada mescla de ciència i art.
Amb l’adveniment de les grans dades i l’anàlisi, ara podem predir el comportament del consumidor i rastrejar el rendiment de les campanyes amb precisió. Però no es tracta només de números.
El màrqueting tracta de connectar amb les persones. Aquí és on entra l’art. Saber com comunicar els beneficis del teu producte o servei d’una manera que connecti veritablement amb la teva audiència i influeixi en el comportament del comprador és una forma d’art.

 

 

2. Mai pots tenir suficient contingut

 

Construir una bona biblioteca de contingut és una tasca interminable. A mesura que la teva marca creix i canvia, necessitaràs vídeos i fotos noves i actualitzades. El mateix ocorre amb el contingut escrit, com a blogs o articles de lideratge intel·lectual.

 

Mantenir actualitzada la teva biblioteca de contingut mantindrà la imatge de la teva marca fresca, t’ajudarà a generar confiança amb la teva audiència, permetrà que la teva marca sigui més reconeguda i construirà experiència en la teva indústria.

 

Si tens dificultats amb el desenvolupament de contingut, asseu-te i desenvolupa un Pla de Contingut per a aclarir la teva audiència objectiu, temes de contingut i programació per a capturar i crear contingut periòdicament.

 

 

3. Diverteix-te amb la creació de contingut

 

Si bé és bo tenir una estratègia de màrqueting de contingut, també és important divertir-se amb ella! No hi ha una estratègia única per a tots, així que adapta l’enfoc al teu negoci. Cada organització és diferent i el teu contingut ha de reflectir els trets i peculiaritats de la teva marca.

 

Això no sols t’ajudarà a enfortir les teves relacions amb la teva audiència, sinó que també assegurarà que el teu contingut es destaqui de la resta.

 

 

4. Tria la tecnologia i les plataformes adequades per al teu lloc web

 

Pot ser fàcil optar pel proveïdor d’allotjament més barat o contractar una agència perquè s’encarregui d’això per tu, però a llarg termini, això podria generar dificultats. Si comences a treballar amb un proveïdor diferent, vols actualitzar part del teu conjunt de tecnologia o assegurar-te que el teu lloc web pugui manejar més tràfic, estaràs limitat en el que pots fer.

 

Hem provat molts proveïdors i sistemes diferents i podem recomanar plataformes que funcionin, rendeixin bé i tinguin suport. Es necessita experiència per a saber què podria funcionar per al teu negoci, així que demana consell a professionals abans de submergir-te.

 

 

5. No totes les xarxes socials són iguals

Hi ha moltes plataformes de xarxes socials disponibles i tenir una presència efectiva en les xarxes socials no requereix que el teu negoci estigui en totes elles.

 

Descobreix què és important per a tu, els teus objectius i on passa temps la teva audiència: vendre productes, aconseguir noves audiències, interacció, etc. Comença amb un canal social que s’alineï millor amb aquests objectius i la teva audiència. Les xarxes socials no es tracten d’arribar a tots els mercats, sinó al que és més important per a tu. Una vegada que hagis triat la teva plataforma, publica de manera consistent i participa regularment amb la teva audiència.

 

 

6. La cobertura mediàtica no ocorre de la nit al dia

 

Per a la majoria dels negocis, és poc probable que el teu primer, segon o fins i tot desè comunicat de premsa obtingui atenció mediàtica nacional. La teva història ha de ser rellevant des de la perspectiva dels mitjans. Sovint, la decepció ocorre quan hi ha una bretxa entre les expectatives i la realitat perquè el que és rellevant per a tu pot ser que no ho sigui per als mitjans. Altres factors, inclòs el que està succeint en el cicle de notícies en aquest moment, també tenen un impacte en si la teva història es publica.

 

Establir i mantenir excel·lents relacions amb els contactes mediàtics adequats porta temps, paciència, persistència i esforç constant. Una vegada que hagis construït aquesta sòlida relació, contribuirà molt a la credibilitat i confiabilitat de la teva marca.

 

 

7. No oblidis les guies de marca i estil

Tant les guies de marca com les d’estil són una part crucial per a crear contingut i la imatge general de la teva marca. Crear aquests documents des del principi garanteix que qualsevol persona que creï contingut per al teu negoci estigui en la mateixa línia i que la teva visió es mantingui consistent. Les pautes de brànding no són només per a propòsits estètics, poden incloure llenguatge i to de veu, ús d’emojis, fonts, colors i més.

 

PD: No oblidis actualitzar aquests documents a mesura que evoluciona el teu negoci i comparteix-los amb el teu equip.

 

 

8. Coneix i utilitza les tres Cs dels anuncis digitals

 

Si has llançat publicitat digital però no estàs segur de com mesurar l’èxit de les teves campanyes, usa les tres Cs per a ajudar a guiar el teu informe.

 

Construir la teva comunitat (community) pot augmentar els ingressos i ajudar a perfeccionar les teves audiències objectiu. La millor forma de fer publicitat és a través de múltiples plataformes digitals (cross-platform), que estàs fent ús per a anunciar el teu producte o servei. La rendibilitat (cost efficiency) és un factor crucial en el mesurament del retorn de la inversió.

 

Enfocar-se en les tres Cs pot ajudar-te a comprendre millor a la teva audiència i els seus comportaments, i pot ajudar-te a ajustar les teves campanyes per a arribar a les persones adequades i tenir un impacte positiu en la inversió.

 

 

9. Les coses bones porten temps

 

La generació de conversions de qualitat a través d’estratègies de publicitat digital a Google i en xarxes socials pot portar temps. Segurament, hauries de veure un augment general en el tràfic del teu lloc web en els primers dies després d’haver llançat els anuncis al mercat, però necessitem un temps perquè els algorismes de la plataforma trobin el tipus correcte d’audiència. Després, necessitem realitzar actualitzacions en la segmentació per a ajustar i aprofitar aquests segments.

 

A partir d’aquí, podem realitzar actualitzacions i canvis recolzats per evidència per a col·locar els teus anuncis a les persones adequades, en el moment adequat.

 

 

10. Utilitza als experts

 

Si no estàs segur de com començar a comercialitzar el teu negoci, posa’t en contacte amb alguns experts que puguin ajudar-te a guiar-te. A Encerta Estrategia, ajudem als clients a desenvolupar un Pla de Màrqueting. Coneixem el teu negoci i els teus clients, i elaborem un pla d’acció perquè l’implementis.

De la mateixa manera, si et falta un conjunt d’habilitats clau en el teu equip de màrqueting, com un redactor per a articles, un administrador d’anuncis de Google o un dissenyador gràfic, no dubtis a externalitzar. És el seu treball a temps complet i han dedicat temps a perfeccionar les seves habilitats, així que aprofita això per a la teva marca.

Quan utilitzes als experts per a ajudar-te a començar, cobrir una bretxa d’habilitats en el teu equip o fins i tot gestionar serveis de màrqueting de principi a fi, obtindràs un servei professional que realment pot fer meravelles per a la teva marca. T’ajudaran a situar-te en el lloc correcte per a contar la història de la teva marca i generar conversions per als teus productes o serveis.

 

Amb aquestes 10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting’, esperem haver proporcionat una valuosa guia per a la teva estratègia. Avança cap a l’èxit!

 

Si vols més informació sobre com podem ajudar-te amb la teva estratègia i/o implementació de màrqueting, escriu-nos avui a encertaestrategia@encertaestrategia.es. Mentrestant, pots veure algunes de les marques que confien en nosaltres:

 

Nuestros clientes

 

Contacta con nosotrs

 

Mar Vilaplana

Entradas recientes

Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024

Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…

2 mesos hace

Com analitzar les xarxes socials de la competència?

Com analitzar les xarxes socials de la competència? Diuen que les comparacions són odioses, però...…

7 mesos hace

QUÈ HI HA DARRERE D’UN BON LOGOTIP?

QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP?   Quan creem un logotip per a una…

1 any hace

INBOUND MÀRQUETING: LES MILLORS ESTRATÈGIES PER A LA TEVA EMPRESA

Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa     Les estratègies d'inbound…

2 anys hace

10 AVANTATGES D’EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING

10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING     L'objectiu subjacent de tota empresa…

2 anys hace

MÀRQUETING PER A SUPERAR L’OBSTACLE MÉS GRAN DE L’EMPRESA FAMILIAR

MÀRQUETING PER A SUPERAR L'OBSTACLE MÉS GRAN DE L'EMPRESA FAMILIAR   Existeix una tendència dels…

2 anys hace