Diuen que les comparacions són odioses, però… de vegades ens remouen una mica els sentiments. Quan es tracta de xarxes socials, hem d’estar atents a l’estratègia, el dia a dia i com va a la nostra competència. Com analitzar les xarxes socials de la competència? Compte, haurem de revisar totes les xarxes socials, no només el canal que pensem que és el principal o amb més engagement.
Quan analitzem la nostra competència amb una anàlisi competitiva de les xarxes socials, descobrirem informació valuosa que permetrà millorar l’estratègia social de l’empresa.
Veiem els 5 punts clau per analitzar les xarxes socials de la competència
1. Identifiquem els nostres competidors a les xarxes socials
2. Plasmem les dades específiques
3. Analitzem lestratègia de xarxes socials de la competència
4. Incrementem l’anàlisi competitiva amb l’escolta activa de les xarxes socials
5. Fem servir la plantilla i les dades d’anàlisi competitiva de xarxes socials.
El nostre objectiu a les xarxes socials és destacar. Cridar l’atenció dels nostres seguidors, dels nostres compradors potencials, oi? Però per això, abans haurem de saber de qui estàs tractant de diferenciar-te.
Com?
Buscant les marques del teu sector que estiguin actives a les xarxes socials.
Tipus de competidors
Competidors directes: les marques, els negocis o les persones que venen el mateix que tu.
Competidors indirectes: són els comptes en xarxes socials que no venguin el mateix, però satisfan una necessitat semblant i arriben a les mateixes persones.
Com puc identificar la meva competència a les xarxes socials?
Hi ha diverses plataformes per fer l’escolta activa en xarxes socials. A Encerta Estratègia tenim la nostra metodologia adaptada i creada després de molts anys investigant el que succeeix en xarxes socials per i per als nostres clients. Una altra manera més rudimentària és via Google, introduint-hi les paraules clau, et sortiran les marques que tenen el mateix posicionament o pertanyen al mateix sector que el teu negoci.
És el moment d observar cada plataforma individualment.
Per estar al corrent de la competència i establir els punts de referència competitius, actualitzarem les dades que veurem a continuació, trimestralment o semestralment juntament amb els informes més amplis de xarxes socials.
En tota anàlisi, hem de ser capaços de donar resposta a aquestes preguntes:
Analitzem també les publicacions que han triomfat a Instagram dels nostres competidors:
Descobriu què tenen aquestes publicacions que el contingut de la vostra marca no té. Aquesta informació ens ha dajudar per millorar la nostra comunicació.
Comencem fent una revisió manual de les pàgines de la competència, buscant el bàsic:
L’anàlisi de Twitter serà semblant a la seva anàlisi de Facebook.
Aquí hi ha algunes àrees a tenir en compte:
Totes aquestes dades les pujarem a la nostra plataforma per obtenir les conclusions sobre quants missatges envien i reben els comptes de la competència, els tipus de contingut que publiquen (text, imatges o vídeos), la participació i la quantitat de missatges rebuts.
Però per obtenir una veritable visió de 360 graus dels canals socials de la nostra competència, necessitarem dades qualitatives sobre com utilitzen cada plataforma.
Sempre comencem analitzant l’estratègia social de la competència dels nostres clients enfocant-nos en aquestes tres preguntes:
Com és activa la competència?
Quin tipus de continguts publiquen?
Quina és la personalitat social de la seva marca?
Seguirem explicant aquest i els propers passos de l’anàlisi de la competència en xarxes socials, a la nostra següent entrada al bloc.
Si vols més informació sobre com et podem ajudar amb la teva estratègia i/o implementació de màrqueting industrial, escriu-nos avui a encertaestrategia@encertaestrategia.es. Mentrestant, podeu veure algunes de les marques que confien en nosaltres:
Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…
10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting La indústria del màrqueting avança…
QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP? Quan creem un logotip per a una…
Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa Les estratègies d'inbound…
10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING L'objectiu subjacent de tota empresa…
MÀRQUETING PER A SUPERAR L'OBSTACLE MÉS GRAN DE L'EMPRESA FAMILIAR Existeix una tendència dels…