Categorías: Uncategorized

Com analitzar les xarxes socials de la competència?

Com analitzar les xarxes socials de la competència?

Diuen que les comparacions són odioses, però… de vegades ens remouen una mica els sentiments. Quan es tracta de xarxes socials, hem d’estar atents a l’estratègia, el dia a dia i com va a la nostra competència. Com analitzar les xarxes socials de la competència? Compte, haurem de revisar totes les xarxes socials, no només el canal que pensem que és el principal o amb més engagement.

Quan analitzem la nostra competència amb una anàlisi competitiva de les xarxes socials, descobrirem informació valuosa que permetrà millorar l’estratègia social de l’empresa.

 

Com analitzar les xarxes socials de la competència?

 

Veiem els 5 punts clau per analitzar les xarxes socials de la competència

1. Identifiquem els nostres competidors a les xarxes socials
2. Plasmem les dades específiques
3. Analitzem lestratègia de xarxes socials de la competència
4. Incrementem l’anàlisi competitiva amb l’escolta activa de les xarxes socials
5. Fem servir la plantilla i les dades d’anàlisi competitiva de xarxes socials.

 

PAS 1: IDENTIFICAR LA NOSTRA COMPETÈNCIA A LES XARXES SOCIALS

El nostre objectiu a les xarxes socials és destacar. Cridar l’atenció dels nostres seguidors, dels nostres compradors potencials, oi? Però per això, abans haurem de saber de qui estàs tractant de diferenciar-te.

 

Com?

Buscant les marques del teu sector que estiguin actives a les xarxes socials.

Tipus de competidors

Competidors directes: les marques, els negocis o les persones que venen el mateix que tu.
Competidors indirectes: són els comptes en xarxes socials que no venguin el mateix, però satisfan una necessitat semblant i arriben a les mateixes persones.

 

Com puc identificar la meva competència a les xarxes socials?
Hi ha diverses plataformes per fer l’escolta activa en xarxes socials. A Encerta Estratègia tenim la nostra metodologia adaptada i creada després de molts anys investigant el que succeeix en xarxes socials per i per als nostres clients. Una altra manera més rudimentària és via Google, introduint-hi les paraules clau, et sortiran les marques que tenen el mateix posicionament o pertanyen al mateix sector que el teu negoci.

 

PAS 2: PLAMEM LES DADES ESPECÍFIQUES

És el moment d observar cada plataforma individualment.
Per estar al corrent de la competència i establir els punts de referència competitius, actualitzarem les dades que veurem a continuació, trimestralment o semestralment juntament amb els informes més amplis de xarxes socials.

Anàlisis competitiu d’Instagram

 

En tota anàlisi, hem de ser capaços de donar resposta a aquestes preguntes:

  • Utilitzen un enllaç a la biografia? Amb quina freqüència ho actualitzen?
  • Amb quina freqüència publiquen stories?
  • Tenen un hashtag específic de la marca?
  • Què diuen a la seva biografia per diferenciar-se?
  • El disseny del feed destaca davant de la competència?
  • Els teus competidors estan augmentant la seva audiència més ràpidament que tu?
  • Amb quina freqüència publica la teva competència? Compromís: Quants m’agrada i els comentaris rep el contingut de la seva competència
  • Quins hashtags utilitzen els teus competidors?

Analitzem també les publicacions que han triomfat a Instagram dels nostres competidors:

  • Són fotos del producte?
  • Utilitzen certs colors?

Descobriu què tenen aquestes publicacions que el contingut de la vostra marca no té. Aquesta informació ens ha dajudar per millorar la nostra comunicació.

 

Anàlisis competitiu de Facebook

Comencem fent una revisió manual de les pàgines de la competència, buscant el bàsic:

  • Nombre de seguidors i m’agrada de la pàgina
  • Qualsevol pestanya o característica específica que tinguin
  • Anàlisi de les imatges i la marca.

Anàlisis competitiu de Twitter

L’anàlisi de Twitter serà semblant a la seva anàlisi de Facebook.

Aquí hi ha algunes àrees a tenir en compte:

  • Nombre de seguidors
  • Anàlisi de les imatges i la marca
  • Imatge de portada i foto de perfil. Amb quina freqüència canvien aquestes imatges?
  • Biografia: Què destaquen? Com s’han diferenciat?

Totes aquestes dades les pujarem a la nostra plataforma per obtenir les conclusions sobre quants missatges envien i reben els comptes de la competència, els tipus de contingut que publiquen (text, imatges o vídeos), la participació i la quantitat de missatges rebuts.

 

PAS 3: ANALITZEM A LA COMPETÈNCIA

 

Però per obtenir una veritable visió de 360 ​​graus dels canals socials de la nostra competència, necessitarem dades qualitatives sobre com utilitzen cada plataforma.

Sempre comencem analitzant l’estratègia social de la competència dels nostres clients enfocant-nos en aquestes tres preguntes:

Com és activa la competència?
Quin tipus de continguts publiquen?
Quina és la personalitat social de la seva marca?

Seguirem explicant aquest i els propers passos de l’anàlisi de la competència en xarxes socials, a la nostra següent entrada al bloc.

 

 

Si vols més informació sobre com et podem ajudar amb la teva estratègia i/o implementació de màrqueting industrial, escriu-nos avui a encertaestrategia@encertaestrategia.es. Mentrestant, podeu veure algunes de les marques que confien en nosaltres:

Nuestros clientes

 

Contacta amb nosaltres

 

Mar Vilaplana

Entradas recientes

Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024

Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…

2 mesos hace

10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting

10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting   La indústria del màrqueting avança…

6 mesos hace

QUÈ HI HA DARRERE D’UN BON LOGOTIP?

QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP?   Quan creem un logotip per a una…

1 any hace

INBOUND MÀRQUETING: LES MILLORS ESTRATÈGIES PER A LA TEVA EMPRESA

Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa     Les estratègies d'inbound…

2 anys hace

10 AVANTATGES D’EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING

10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING     L'objectiu subjacent de tota empresa…

2 anys hace

MÀRQUETING PER A SUPERAR L’OBSTACLE MÉS GRAN DE L’EMPRESA FAMILIAR

MÀRQUETING PER A SUPERAR L'OBSTACLE MÉS GRAN DE L'EMPRESA FAMILIAR   Existeix una tendència dels…

2 anys hace