Comunicació i estratègia

MÀRQUETING PER A SUPERAR L’OBSTACLE MÉS GRAN DE L’EMPRESA FAMILIAR

MÀRQUETING PER A SUPERAR L’OBSTACLE MÉS GRAN DE L’EMPRESA FAMILIAR

 

Existeix una tendència dels consumidors a preferir comprar a empreses familiars i petites empreses locals. Això és fruit de la percepció dels consumidors cap a aquesta mena de marques, ja que les perceben com a molt més honestes i pròximes. És per aquest motiu pel qual hem de potenciar aquest atribut de valor. És la teva marca honesta?

 

Administrar una empresa familiar no és fàcil, és molta feina, però es viu dia a dia rebent grans recompenses. El major obstacle al qual s’enfronten la majoria de les empreses familiars és augmentar les vendes.

 

El màrqueting específic per a la teva empresa és la clau per a atreure nous clients i obtenir més vendes, però les estratègies que has estat utilitzant fins ara, pot ser que no siguin tan efectives com anys enrere.

 

 

Cinc consells que tenim en compte per a ajudar les empreses familiars a fer el salt:

 

 

 

1. No amaguis la teva història. És la teva herència i els clients i clients potencials ho valoren.

 

Mostrar la història del teu negoci és la clau per a humanitzar la teva marca, fer-la més pròxima i mostrar als teus clients que darrere dels productes i serveis, hi ha famílies treballant per a resoldre necessitats. No oblidem d’on venim, els orígens, l’ADN de la marca… Crear un storytelling de la marca és de gran valor per a fer-la més autèntica. Cada dia redactem continguts per als nostres clients a partir de les seves històries. Cada història, inici, evolució és diferent i això, a l’hora de redactar, ens apassiona.

 

 

2. Innovar és la clau per a evolucionar marcant la diferència i mantenint el teu negoci al dia.

 

Continuar executant les accions que van donar els seus fruits en un passat és senzill però no funciona. La clau per al desenvolupament del teu negoci és estar obert al canvi. És més fàcil del que imagines, però es necessita constància i traçar una estratègia adequada a la teva marca, clients i pressupost delimitat per a no tenir sorpreses.

Com?

  • Actualitzar les estratègies de màrqueting
  • Revisar les plataformes de xarxes socials
  • Estudiar el mercat actual
  • Adoptar noves tendències

 


3. Els teus valors sincers, reals i diferenciadors han de comunicar-se. T’ajudaran a perdurar en el temps.

 

Els consumidors es converteixen en clients potencials i ràpidament en clients fidels o fans de la teva marca quan els seus valors s’alineen amb els vostres. Comunicar la responsabilitat social de l’empresa familiar provoca un efecte diferenciador i d’aquesta manera, conquistem el cor del client, des de l’emoció, proximitat, sinceritat i honestedat perquè ens recordi, en el seu dia a dia i així, no sols repeteixi la compra sinó també ens recomani.

 

 

4. Conèixer bé als teus clients ajudarà a connectar.

 

És fàcil suposar que coneixes als teus clients i més, si la teva empresa familiar s’ha mantingut en el mercat durant diverses generacions. Però, el temps passa, el mercat evoluciona, els clients creixen, creen famílies, treballen, apareixen noves tendències… el món està en un canvi constant.

Per a poder crear connexions que tinguin significat, analitzarem sempre el mercat per a tenir molt clar com és el client al qual ens dirigim.

 

 

5. Confia en un professional per a aportar, remar i fer créixer l’empresa amb vosaltres. No sempre es pot saber de tot i arribar a tot.

 

Envoltat dels membres de la família i professionals que porten en l’empresa més d’una dècada, és difícil veure el negoci des d’una perspectiva i una manera objectiva. Contractar un servei extern, com Encerta Estratègia per a analitzar el mercat, traçar una estratègia, revisar el pressupost, reduir el nombre de professionals que treballen diferents aspectes de màrqueting, plantejar i executar les accions de màrqueting ens ajudarà a renovar les estratègies de màrqueting.

T’ajudem?

 

 

 

“L’empresa familiar té una gran oportunitat de valor, la qual has d’aprofitar per a les teves accions de màrqueting.”

Mar Vilaplana

Entradas recientes

Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024

Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…

2 mesos hace

10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting

10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting   La indústria del màrqueting avança…

6 mesos hace

Com analitzar les xarxes socials de la competència?

Com analitzar les xarxes socials de la competència? Diuen que les comparacions són odioses, però...…

8 mesos hace

QUÈ HI HA DARRERE D’UN BON LOGOTIP?

QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP?   Quan creem un logotip per a una…

1 any hace

INBOUND MÀRQUETING: LES MILLORS ESTRATÈGIES PER A LA TEVA EMPRESA

Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa     Les estratègies d'inbound…

2 anys hace

10 AVANTATGES D’EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING

10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING     L'objectiu subjacent de tota empresa…

2 anys hace