Portem molts dies llegint, escoltant i assistint a diferents webinars sobre la realitat del COVID-19, les seves conseqüències, plans d’acció necessaris, estratègies que han de seguir les marques un cop superada aquesta pandèmia, canvis socials…, i la gran realitat és que les marques han de mirar cap endavant però amb els peus, el cos i la ment posat en l’avui, en la realitat més recent perquè és la que controlem, la que coneixem i amb la qual podem treballar amb els recursos que tenim a dia d’avui.
Sabem que aquesta pandèmia ha afectat tots els sectors i està obligant a les empreses i amb elles, a les seves marques a replantejar tota l’estratègia traçada prèvia al COVID-19. Les estratègies a 3 anys ja no funcionen i les marques han de capitalitzar els actius més importants i marcar el seu valor diferencial enfront de la competència directa i altres “players” amb els quals es conviu a la mateixa acció de compra o contractació.
Una PIME i empresa familiar que són la clau d’aquesta nova era en la qual la globalització és apartada per la força de la proximitat perquè representen al 90% de les empreses de capital privat d’aquest país, incorporen en el seu equip al 50% de les persones que estan en actiu i ara més que mai, estan pendent de la seva realitat econòmica, de les perdudes causades per la pandèmia, els ERTO, les vendes caigudes o postergades, negocis temporalment tancats i aconseguir finançament necessari és el gran desafiament en les últimes setmanes.
La ment i el pensament és el que ha de canviar en aquest moment que ens ha tocat viure. Tal com comentàvem en el nostre últim post, la CONFIANÇA és el que fa que la relació marca – equip / empleats – clients – proveïdors funcioni i engrani perfectament per poder aconseguir aquest valor diferencial. Confiar en l’equip, traçar l’estratègia conjuntament i no només des de Direcció General és un punt clau per arribar a la gran quantitat de clients i/o consumidors que estan esperant poder tornar a fer una vida normal adaptada a la nova realitat. El client no vol sentir-se sol, tots sabem que ens toca viure una nova realitat, fins a la data desconeguda i necessitem que les empreses vagin en la mateixa direcció però a la mateixa distància, de la mà (virtualment) i amb l’estratègia en el que està passant en el segon trimestre, perquè el tercer, encara és una incògnita per a tothom.
A continuació, us vull compartir una sèrie de punts claus que destaco de la presentació realitzada per D. Shivakumar:
Des d’aquí, seguirem observant i analitzant tots els paràmetres per poder seguir, com a partner de les marques, remant en la direcció més encertada.
Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…
10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting La indústria del màrqueting avança…
Com analitzar les xarxes socials de la competència? Diuen que les comparacions són odioses, però...…
QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP? Quan creem un logotip per a una…
Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa Les estratègies d'inbound…
10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING L'objectiu subjacent de tota empresa…