Scroll to top
ca es

Estratègies i posada en marxa de les marques per a un món post COVID-19

Portem molts dies llegint, escoltant i assistint a diferents webinars sobre la realitat del COVID-19, les seves conseqüències, plans d’acció necessaris, estratègies que han de seguir les marques un cop superada aquesta pandèmia, canvis socials…, i la gran realitat és que les marques han de mirar cap endavant però amb els peus, el cos i la ment posat en l’avui, en la realitat més recent perquè és la que controlem, la que coneixem i amb la qual podem treballar amb els recursos que tenim a dia d’avui.

 

Sabem que aquesta pandèmia ha afectat tots els sectors i està obligant a les empreses i amb elles, a les seves marques a replantejar tota l’estratègia traçada prèvia al COVID-19. Les estratègies a 3 anys ja no funcionen i les marques han de capitalitzar els actius més importants i marcar el seu valor diferencial enfront de la competència directa i altres “players” amb els quals es conviu a la mateixa acció de compra o contractació.

 

Una PIME i empresa familiar que són la clau d’aquesta nova era en la qual la globalització és apartada per la força de la proximitat perquè representen al 90% de les empreses de capital privat d’aquest país, incorporen en el seu equip al 50% de les persones que estan en actiu i ara més que mai, estan pendent de la seva realitat econòmica, de les perdudes causades per la pandèmia, els ERTO, les vendes caigudes o postergades, negocis temporalment tancats i aconseguir finançament necessari és el gran desafiament en les últimes setmanes.

 

La ment i el pensament és el que ha de canviar en aquest moment que ens ha tocat viure. Tal com comentàvem en el nostre últim post, la CONFIANÇA és el que fa que la relació marca – equip / empleats – clients – proveïdors funcioni i engrani perfectament per poder aconseguir aquest valor diferencial. Confiar en l’equip, traçar l’estratègia conjuntament i no només des de Direcció General és un punt clau per arribar a la gran quantitat de clients i/o consumidors que estan esperant poder tornar a fer una vida normal adaptada a la nova realitat. El client no vol sentir-se sol, tots sabem que ens toca viure una nova realitat, fins a la data desconeguda i necessitem que les empreses vagin en la mateixa direcció però a la mateixa distància, de la mà (virtualment) i amb l’estratègia en el que està passant en el segon trimestre, perquè el tercer, encara és una incògnita per a tothom.

 

 

A continuació, us vull compartir una sèrie de punts claus que destaco de la presentació realitzada per D. Shivakumar:

 

  1. L’estratègia de la marca ha de pivotar en l’ara. L’estratègia a 3 anys no funciona i t’allunya del teu client.
  2. Delegar. Confiar. Treballar en equip. És una situació de la que tots volem sortir junts. El teu equip més que mai necessita saber que forma part d’alguna cosa, de la marca per la qual treballa, de la persona que l’ha contractat.
  3. Ets el millor en el teu? La teva marca ha de destacar entre la resta. No importa el sector en què operis o el tipus de client a què et dirigeixes, en el que fas has de destacar i que confiïn en la teva marca amb els ulls tancats.
  4. Has pensat en què canviarà el COVID-19 en el teu mercat? Sabem que han canviat molts hàbits en el dia a dia de les persones. En què t’afecta o pot arribar a modificar la missió de companyia?
  5. Defineix la frase que et defineix a dia d’avui. Ha canviat amb el que tenies fa tres mesos? Fes-te visible, que arribi a qui vols que rebi el teu missatge, el que ofereixes i com pots fer que la nova era sigui millor.
  6. Recerca dels millors partners per recuperar la teva quota de mercat i facturació el més ràpid possible
  7. Que pot oferir cada membre del teu equip? Quines són les seves capacitats, aptituds i actituds? Analitza-ho com mai abans ho havies fet per treure el millor d’ells.

 

Com marca que pertany a una empresa, hi ha 5 punts que hauries de modificar en la teva estratègia:

 

  1. Font d’ingressos: productes i serveis. Són els mateixos?
  2. Compromís del teu equip
  3. La continuïtat dels teus clients
  4. Els costos fixos vs variables
  5. El percentatge del teu negoci, de la teva activitat i de la jornada laboral es converteix en digital

 

Des d’aquí, seguirem observant i analitzant tots els paràmetres per poder seguir, com a partner de les marques, remant en la direcció més encertada.

Posts relacionats