Scroll to top
ca es

Què és la BIG IDEA? Tota estratègia ha de basar-se en una Gran Idea

En el cor de l’estratègia de l’empresa hi ha una idea impactant, diferent i nova. És la BIG IDEA.

 

 

QUINA ÉS LA BIG IDEA DE LA VOSTRA EMPRESA?

 

Sovint, ens trobem amb empreses familiars catalanes que ens truquen perquè senten que la seva empresa està grisa, mancada de creativitat, il·lusió. Per tant, sense un posicionament diferenciador en el mercat. Ja siguien empreses catalanes que van ser creades per un fundador o per una primera generació que va crear una empresa líder. Per tant, ens trobem davant d’una empresa amb trets identitaris propis i que, amb els anys, s’han convertit en una més.

 

El motiu? De la Big Idea en la qual es va basar l’estratègia inicial, s’ha anat desviant i perdent al seu torn, la força comercial i amb això, perdent la diferenciació en el mercat.

 

Tota gran estratègia es basa en una gran idea

 

Una gran idea que no pot perdre’s pel camí. Hi ha empreses catalanes que troben la seva pròpia Big Idea, la qual perdurarà sempre i guiarà l’estratègia i passos a seguir. Mentre que d’altres empreses catalanes necessiten crear diferents Big Idea al llarg de la seva trajectòria. Son negocis que  han intentat mantenir la idea inicial, el mercat, el client o la pròpia dinàmica interna ha canviat tant que la pròpia idea ja no funciona.

 

El que tenim clar a Encerta Estratègia, és que, sense aquesta Big Idea, les accions que realitza l’empresa no serveixen perquè no hi ha una base sòlida sobre la qual construir l’estratègia.

 

Prendre les millors decisions corporatives a partir d’una Big Idea

 

Hem comentat ja que la Big Idea ajuda l’empresa a traçar l’estratègia corporativa, comercial o fins i tot per a llançament de producte.

 

Una Idea amb una connexió forta amb la marca. Una gran idea prou forta per a mobilitzar a tota la companyia, una cosa per la qual tots els seus empleats, socis, els propietaris de l’empresa i fins i tot proveïdors, sentin passió.

 

En primer lloc, quan participem en el procés de creació o descobriment de la Big Idea per a una empresa familiar catalana busquem la cohesió entre tots els membres de l’equip. Sobretoto sabem de la importància i el pes que té com a base de l’estratègia i hem de despertar aquest sentiment de pertinença, d’unió i orgull perquè només així, l’estratègia i els passos a seguir dia a dia duraran en el temps.

 

 

De la visió al lideratge

 

Big Idea

 

De manera que treballem sempre amb els responsables de les marques i l’equip per a conèixer fins a on volen arribar amb aquest procés creatiu per a generar aquesta idea diferenciadora. En primer lloc, el que ens interessa és conèixer la visió que té no sols la propietat sinó també els empleats. Però de res ens servirà conèixer la visió sense passió.

Una organització en la qual no hi ha passió col·lectiva és gairebé impossible que pugui haver-hi una estratègia basada en una Big Idea.

Sense passió la creativitat i com no, la innovació no viu en el dia a dia de la companyia.

 

A la recerca de la diferenciació i lideratge.

 

Per tant, una vegada tenim a l’equip, la propietat, direcció involucrats. També coneixem la visió i ens movem amb passió. És el moment en el que ens centrem en la pregunta clau En què volem ser líders i diferents de la resta dempreses?.

 

Aquest lideratge permetrà crear el discurs especialment rellevant per a impactar als clients de l’empresa, a partir de l’elaboració d’una estratègia corporativa sòlida. Una estratègia innovadora, apassionada però coherent per a enamorar a tots i cadascun dels membres de la companyia, els clients i societat en general.

 

“Obre la ment, crea la idea que enamori, que convenci i sigui creïble però impactant . L’estratègia de l’empresa tindrà una forta base per a mantenir-se en el temps i ser diferent de totes les empreses catalanes que avui i probablement en un futur, són la vostra competència”. Mar Vilaplana

 

Finalment, recordar que és un error pensar que les idees han de sortir únicament de la direcció de l’esmpresa. Comptar amb col·laboradors externs de confiança, és un bon recurs per a generar idees que ajudaran a dinamitzar el creixement del negoci.

 

Com a empresaris, a vegades ens embussem en unes certes rutines que ens han funcionat en el passat i si volem perdurar. Hem de reactivar els esforços i trobar la nostra Big Idea.

Posts relacionats