Primer i abans d’explicar-vos com podem crear contingut de marca per a aconseguir posicionar-nos com una marca d’èxit i notòria en el nostre mercat, explicarem la diferència entre CONTINGUT DE MARCA, la PUBLICITAT i el MÀRQUETING DE CONTINGUTS.
Quan treballem en el contingut de marca sempre tractem sobre les persones, la família i les seves històries. En canvi, la publicitat i el màrqueting de continguts aborden els missatges i narracions sobre els productes i la pròpia empresa.
És a dir, amb el contingut de marca l’empresa pretén compartir la seva saber fer i aportar valor als seus clients de manera emocional per a posicionar-se en la ment dels consumidors com a referents en el seu sector
La Publicitat convencional, la qual cosa entenem per anuncis en els mitjans de comunicació, ja no funciona. El consumidor, el nostre client, aquesta cansat, saturat i una cosa enfadada amb aquelles marques que interrompen constantment el seu moment de tranquil·litat enfront del televisor o en la ràdio quan està conduint, per exemple.
Portem anys observant un canvi notable dels hàbits del consumidor. La globalització i la irrupció d’internet han anat modificant de manera gradual els hàbits de consum, però poques vegades han virat tan de pressa com en els temps de la Covid-19.
Ens trobem davant un augment del compromís social i del sentiment col·lectiu (“junts som capaços de tot”). Amb major responsabilitat en el consum i difusió de continguts i informació al costat d’una acceleració del eCommerce, unit a una “reculada” en la globalització, una redistribució del nostre mix de consum, i un canvi en la nostra manera de consumir.
Mar Vilaplana
El contingut de marca és contingut que expressa els valors i la visió de la seva empresa. Aquí és on l‘empresa familiar té un avantatge competitiu rellevant. Si es defineixen correcta i sincerament els valors de l’empresa, el consumidor connecta de manera natural amb ella. Com hem dit anteriorment, la publicitat intrusiva no funciona avui dia. Les marques haurien de connectar amb l’usuari de manera natural, familiar, sense la clara intencionalitat de vendre un producte o servei.
Busquem generar una conversa que porti a una resposta emocional. Les persones recordem les coses que ens han fet sentir, que ens emocionen, per tant, el contingut de la marca ha de fer sentir al client feliç, intrigat i amb ganes de connectar amb la marca. Sí, tens una marca poderosa entre les teves mans que pot connectar i crear llaços molt forts amb les persones que són allí fos.
Per tant, cal definir i identificar nostre publico objectiu o buyer persona. És a dir, conèixer el perfil de persona al qual va dirigit el nostre producte o servei. Tenint aquest punt clar, podem estructurar el missatge sobre la base d’això i ampliar les possibilitats de connectar.
Coneixement
El propòsit del contingut de marca és augmentar el coneixement del consumidor sobre la marca, fomentar la lleialtat del client i no accelerar les vendes (com la publicitat convencional)
Compromís
El compromís crea record, compra i posterior recomanació. Busquem generar compromís i confiança amb les persones perquè es converteixin en clients fidels.
Primera opció en l’elecció. (Referent)
Creant contingut de qualitat i aquesta vinculació amb la marca, la vostra marca es converteix en la primera opció quan la persona sent una necessitat concreta.
Compartir és sumar.
Compartir contingut per a millorar el posicionament de la marca i així arribar a una major quantitat de persones.
Fidelizar
Augmentar la lleialtat dels clients i a mantenir i incrementar les vendes a llarg termini.
L’empresa BORGES és un bon exemple de branded content o contingut de marca. En el seu canal de Youtube pengen vídeos on parlen de temes d’actualitat, sempre en relació al seu sector, on informen, eduquen i eduquen. Aquests vídeos transmeten els valors de l’empresa i el seu compromís amb el medi ambient.
En resum, contingut de marca o branded content. Comparteixen el seu coneixement, treball i valors en les xarxes per a ajudar i aportar valor als seus seguidors o clients, sense publicitat intrusiva ni descomptes estratosfèrics.
Si tens qualsevol dubte de com pots aplicar aquesta estratègia en la teva empresa familiar no dubtis a contactar-nos, estarem encantats d’ajudar-te.
Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…
10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting La indústria del màrqueting avança…
Com analitzar les xarxes socials de la competència? Diuen que les comparacions són odioses, però...…
QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP? Quan creem un logotip per a una…
Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa Les estratègies d'inbound…
10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING L'objectiu subjacent de tota empresa…