És important conèixer les diferències entre marca i branding abans de parlar de la importància del branding en l’empresa familiar catalana.
En primer lloc parlem sobre Branding i tenim en compte que és el que comuniquem a les nostres diferents audiències, el to de veu, missatge i la identitat visual. Tots ells vénen derivats de la nostra marca. De manera que, podem dir que Marca és: qui ets i com fas el que fas.
La teva marca és la idea que hi ha darrere de tot el que fa, de la raó per la qual es va crear el negoci i el que ens mou per dins. És el que vol aconseguir com a empresa, el somni de tot fundador, emprenedor o empresari.
Com hem esmentat, una part important del branding és la identitat visual. Tota l’atmosfera entorn de la Identitat visual, els seus elements… faran que la teva marca sigui 100% recognoscible, fins i tot sense que el seu logotip aparegui.
Quantes vegades mitjançant un eslògan, hem identificat la marca?
La marca es nodreix de la visió que té la companyia. Una visió que no va relacionada amb xifres de vendes, objectius ni beneficis. Per tant, la visió que reflecteix la marca és la raó de ser de la companyia. El motiu pel qual ha estat fundada i sempre amb la mirada posada feia on es vol arribar.
Intentem resumir-ho en 7 punts clau i directes per a poder treballar en cadascun d’ells adequadament:
Des de Encerta Estratègia estem “obsessionats” a crear una coherent atmosfera de la marca en la qual tots els punts de contacte amb el client, empleats i proveïdors siguin coherents. Parlem d’una atmosfera que conjumini des del logotip, el tagline, embalatge, web, aplicacions corporatives, paleta de pantones, tipografia…
Les marques ajuden a desenvolupar i mantenir un avantatge competitiu, així com ha crear un arc de diferenciació amb altres marques del mercat. L’avantatge que en aquest aspecte tenen les empreses familiars és que cada història, cada fundador i cada família és diferent amb el que cada marca d’empresa familiar catalana és diferent i amb això, s’hauria d’aconseguir aquest avantatge competitiu entre marques.
En el nostre anterior post, vam donar molta importància a la importància del Branding en l’empresa familiar catalana durant i després de la pandèmia provocada per la Covid-19. Les famílies empresàries han de reconèixer que aquestes relacions són una part fonamental i de gran valor de la seva marca.
Quan els clients memoritzen o recuperen en la seva ment una empresa familiar catalana, la seva branding, els seus productes, o serveis, inclouen a la família, al fundador/a, als empleats, els seus orígens i les històries contades.
Una marca que s’ha construït al llarg de moltes generacions pot millorar, posar-se en dubte o destruir-se, mitjançant les accions que es prenguin en aquest moment. El client i consumidor espera el millor de la família i si aquesta no està a l’altura, no donarà una segona oportunitat.
Ens va agradar està frase de la qual ens permetrem el luxe d’apropiar-nos per a aquest article:
l teu branding no és el teu màrqueting.
Quan la teva marca i el teu branding es combinen amb estratègia, propòsit i creativitat, aquest és el teu màrqueting.
Tendències en Màrqueting i Publicitat per al 2024: Un any continuista on sobresurt el protagonisme…
10 coses que hauries de saber sobre el màrqueting La indústria del màrqueting avança…
Com analitzar les xarxes socials de la competència? Diuen que les comparacions són odioses, però...…
QUÈ HI HA DARRERE D'UN BON LOGOTIP? Quan creem un logotip per a una…
Inbound Màrqueting: les millors estratègies per a la teva empresa Les estratègies d'inbound…
10 AVANTATGES D'EXTERNALITZAR EL TEU DEPARTAMENT DE MÀRQUETING L'objectiu subjacent de tota empresa…
Ver comentarios