El disseny del packaging del producte juga un paper molt important en la marca. Com més “atractiu” sigui el disseny, més públic atraurà.
Un bon pack també li permetrà diferenciar els productes dels seus competidors, ja sabem que estem entre 5 i 7 segons per prendre la decisió de compra en retail. Per això, les marques utilitzen, mitjançant un bon disseny gràfic, cridar l’atenció mitjançant:
– El propi logotip.
– L’ús de colors llampants o coherents a la categoria.
– Una infinitat de característiques i beneficis racionals, però també motivacionals pel consumidor.
Però moltes vegades, el back o dors queda en l’oblit. Els responsables de màrqueting d’algunes marques no li donen la importància necessària i molts dels experts en packaging ho ignoren per complet i això fa que el mateix producte perdi l’oportunitat de crear vincle entre la marca i el consumidor i finalment, aquest s’avorreix de veure sempre la mateixa cara de la moneda.
Així que, mitjançant el back pack i una estratègia elaborada adequadament podrem:
1. Història del producte
Explicar la història del producte d’una manera atractiva i creativa per aconseguir l’interès del consumidor.
http://tallersmariavictrix.blogspot.com/2013/11/Tendencias-en-packaging-de-comida.html
2. Aportar valors interessants sobre la informació nutricional
El consumidor i també el comprador incrementen any rere any el seu veritable interès per la dieta, la vida saludable i els nous hàbits. Informen de manera atractiva, aportant nous paràmetres desconeguts.
https://www.packagingoftheworld.com/2017/03/joice-cereously-healthy.html
3. Codis de barres
Són legalment obligatoris, fonamentalment necessaris, però també avorrits. ¿S’han plantejat les possibilitats creatives que té el codi de barres del producte?
https://www.designswan.com/archives/20-creative-product-barcodes-design.html
4. Informació sobre la marca
Sobre qui som i com poden contactar amb nosaltres. No es tracta d’una llista telefònica, cosa que s’ha de posar per cobrir l’expedient sinó pensem que és la millor manera d’apropar al nostre client consumidor a nosaltres i donar-li la possibilitat que ens parli sense semblar que som una marca distant i arcaica.
http://www.fageda.com/es/visitas/
Vegem alguns bons exemples:
PEANUT BUTTER http://www.korovaedibles.com/peanut-butter-mini-cookies-100mg-thcç
NISH MARKET https://i.pinimg.com/564x/04/8f/51/048f514ef08ba13a50ec8d4e7ed105c0.jpg
MYSTERY ITEM https://www.dezeen.com/2019/07/31/mystery-item-harrys-graphic-design-packaging/
CURTIS MATHES https://www.brandtexture.com/curtis-mathes
VIREO – VEGGIEFRU https://99designs.com.co/product-packaging-design/contests/design-outstanding-package-superfood-startup-677134
FRUKOST PROGNOSEN https://www.missword.se/Garant
LUCKY LAILA https://www.frogx3.com/2013/01/25/25-disenos-de-empaques-para-cajas-de-leche/